Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012.
Ερμηνεύουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη & Φιλαρέτη Κομνηνού (εναλλασσόμενη διανομή), Δημήτρης Λάλος, Στάθης Σταμουλακάτος, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Γιάννης Λεάκος
Δεκέμβριος, 2024
Κεντρική Σκηνή
ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Σάββατο 21:15 & Κυριακή 19.15
διάρκεια: 110 λεπτά
τιμές εισιτηρίων
Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή: 18,00€ κανονικό, 10,00€ φοιτητικό
Τετάρτη & Πέμπτη: 16,00€ κανονικό, 10,00€ φοιτητικό
λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου
Σιγά-σιγά, και με σημείο αναφοράς μια μυστηριώδη πισίνα που καλεί τα πρόσωπα του έργου να βουτήξουν μέσα στα ταραγμένα νερά ενός σκοτεινού παρελθόντος, θα αρχίσουν να αντηχούν οι κραυγές μιας σειράς από εγκλήματα, δολοφονίες και εξαφανίσεις, κραυγές που γίνονται όλο και πιο ενοχλητικές για τη μνήμη αυτών των ανθρώπων. Ένας-ένας, θ’ ανακαλύψουν πως ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν είναι να καλύψουν μ’ ένα πέπλο σιωπής το παρελθόν που τους συνδέει, για να μπορέσουν κάποια στιγμή να αρνηθούν ακόμα και την ίδια του την ύπαρξη. Το βάρος του παρελθόντος όμως είναι συντριπτικό. Θα το αντέξουν όλοι;
λίγα λόγια από τον συγγραφέα
Ολόκληρη η ιστορία του ανθρώπινου γένους έχει στιγματιστεί από εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, τόσο σε καιρό πολέμου όσο και στις αποκαλούμενες «ειρηνικές περιόδους». Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το ανθρώπινο είδος έχει δολοφονήσει πάνω από 100 εκατομμύρια μέλη του μόνο μέσα στον εικοστό αιώνα! Άνθρωποι σε πολλά μέρη και σε αρκετές περιστάσεις έχουν υποστεί θανάτους, απειλές θανάτου, βασανιστήρια και απειλές βασανιστηρίων. Αν και σε κάποιους έχουν επιβληθεί ποινές για τέτοιου είδους θηριωδίες, πολλοί άλλοι έχουν αποφύγει τις επιπτώσεις. Δυστυχώς η εξουσία, ανεξάρτητα από την πίστη σε υψηλά ιδανικά, ανεξάρτητα από το αν εφαρμόζεται από όσους ανήκουν στη δεξιά ή την αριστερά, έχει διαφθείρει πολύ συχνά αυτούς που την ασκούν και την απολαμβάνουν, ιδιαίτερα όταν εκδηλώνεται μέσα σε απόλυτα και δογματικά πλαίσια.
Ξυπνώντας μνήμες από το «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ, ο Sergio Blanco με το «Κίεβο» εισχωρεί πίσω από την ευπρέπεια της οικογένειας της ανώτερης αστικής τάξης, προκειμένου να έρθει σε αντιπαράθεση με τον εφιάλτη που εξαπέλυσε η διαβρωτική διαφθορά, που η αχαλίνωτη δύναμη επέβαλε στα ανθρώπινα όντα – σε επίπεδο πολιτικό, οικογενειακό ή ατομικό. Παρόλο που θέλουμε διακαώς να πιστέψουμε ότι στο τέλος η δικαιοσύνη θα θριαμβεύσει και η τιμωρία θα επιβληθεί, δυστυχώς, όπως έχουμε δει σε τόσες πολλές περιπτώσεις, αυτό δε συμβαίνει. Γι’ αυτό το λόγο ο συγγραφέας δεν καταπιάνεται απλώς με ζητήματα εγκλήματος και τιμωρίας, αλλά υπεισέρχεται σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να κατανοήσει επίσης το πώς και το γιατί τα ανθρώπινα όντα είναι ικανά να προκαλέσουν τόσο κακό στους ομοίους τους. Μπορεί κάποιοι να υποθέσουν μελετώντας τη συμπεριφορά της οικογένειας Badenweiler στο «Κίεβο» ότι κι εκείνοι, όπως πολλοί από εμάς, έπεσαν θύματα του «εγωικού» νου τους,·της εμμονής τους ότι όλα περιστρέφονται γύρω τους χωρίς τίποτα άλλο στην ουσία να έχει σημασία. Αν λοιπόν ο «εγωικός» νους καθορίζει τη συμπεριφορά ενός ατόμου, το άτομο αυτό αποτελεί εν τέλει μέρος αυτού που μπορούμε να ονομάσουμε συλλογική παραφροσύνη, ενώ ο φόβος, η απόγνωση, η απληστία και η βία γίνονται σαρωτικά. Παρόλ’ αυτά ο Σέρχιο Μπλάνκο στο «Κίεβο» καταλήγει παραδόξως στο συμπέρασμα ότι μερικές φορές μια αρνητική πράξη του «φτάνει πια» από ένα άτομο μπορεί να θεωρηθεί ως θετική πράξη λύτρωσης. Και το Κίεβο, μια πόλη ιερή μέσα στους αιώνες, αν και ταλανισμένη από πολέμους, θηριωδίες και πυρηνική καταστροφή, παραμένει ακόμα εκεί για όσους αναζητούν «σωτηρία».
σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα
Διδάσκει δραματουργία και σκηνοθεσία και έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία, μεταξύ άλλων με το Εθνικό Βραβείο Δραματουργίας της Ουρουγουάης, το Βραβείο της Πόλης του Μοντεβιδέο, το Βραβείο του Εθνικού Ταμείου για το Θέατρο (Ουρουγουάη) και το Βραβείο Florencio για τον καλύτερο δραματουργό. Το 2010, του απονεμήθηκε η τιμητική διάκριση του Βραβείου Casa de las Americas για το έργο του Barbarie.
Ανάμεσα στα έργα του ξεχωρίζουν τα La Vigilia de los Aceros ή la Discordia de los Labdácidas, Die Brücke, Slaughter (Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας του ΕΚΔΙΘ, Απρίλιος 2008), 45’, Kiev, Opus Sextum, diptiko (vol. 1 y 2), Kassandra (Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας του ΕΚΔΙΘ, Μάιος 2010) και Barbarie.
συντελεστές
Ελένη Σκότη
Δάφνη Λαρούνη
Σκηνοθεσία – Διασκευή
Γιώργος Χατζηνικολάου
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Διασκευή
Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Μετάφραση
Δημήτρης Ψαρράς
Μετάφραση
Σάκης Μπιρμπίλης
Φωτισμοί
Μιχάλης Κλουκίνας
Video
Μάριος Στρόφαλης
Μουσική – Sound design
Πάνος Κουκουρουβλής
Βοηθός sound designing
Δημήτρης Στουπάκης
Φωτογραφίες
διανομή
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
(εναλλασσόμενη διανομή)
Φιλαρέτη Κομνηνού
Έϊρεν
(εναλλασσόμενη διανομή)
Δημήτρης Λάλος
Τάβιο
Στάθης Σταμουλακάτος
Έσβαλντ
Ηλιάνα Μαυρομάτη
Δάφνη
Γιάννης Λεάκος
Άλντεν
Ελένη Σκότη
Γιώργος Χατζηνικολάου
Δάφνη Λαρούνη
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Δημήτρης Ψαρράς
Σάκης Μπιρμπίλης
Μιχάλης Κλουκίνας
Μάριος Στρόφαλης
Πάνος Κουκουρουβλής
Δημήτρης Στουπάκης
Φιλαρέτη Κομνηνού
Δημήτρης Λάλος
Στάθης Σταμουλακάτος
Ηλιάνα Μαυρομάτη
Γιάννης Λεάκος
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος. Από το 2000 και για πάνω από δέκα χρόνια, υπήρξε μαθητής των εργαστηρίων υποκριτικής του Studio ΝΑΜΑ στο θέατρο Επί Κολωνώ, με δασκάλους την Ελένη Σκότη, τη Βικτώρια Χαραλαμπίδου και τον Γιώργο Παλούμπη. Συμμετείχε πρώτη φορά σε παράσταση της Ομάδας Νάμα στο θέατρο Επί Κολωνώ το 2005, στη παράσταση Penalty, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη.