КИЕВ (Κίεβο)

του Σέρχιο Μπλάνκο, από την Ομάδα Νάμα

КИЕВ (Κίεβο)

του Σέρχιο Μπλάνκο, από την Ομάδα Νάμα

КИЕВ (Κίεβο)

του Σέρχιο Μπλάνκο, από την Ομάδα Νάμα
Μετά τις βραβευμένες παραστάσεις της Ομάδας Νάμα στο Επί Κολωνώ, Rottweiler και La Chunga, οι συντελεστές της, φιλοδοξώντας να συνεχίσουν την πετυχημένη πορεία τους, θα παρουσιάσουν στη Κεντρική Σκηνή το έργο σε 4 πράξεις του Ουρουγουανού Σέρχιο Μπλάνκο КИЕВ (Κίεβο) που θα παιχθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ο πρωτότυπος τίτλος είναι γραμμένος στην κυριλλική γραφή.

Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012.

Ερμηνεύουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη & Φιλαρέτη Κομνηνού (εναλλασσόμενη διανομή), Δημήτρης Λάλος, Στάθης Σταμουλακάτος, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Γιάννης Λεάκος

Δεκέμβριος, 2024

Κεντρική Σκηνή

πρεμιέρα: Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012

ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Σάββατο 21:15 & Κυριακή 19.15

διάρκεια: 110 λεπτά

τιμές εισιτηρίων
Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή: 18,00€ κανονικό, 10,00€ φοιτητικό
Τετάρτη & Πέμπτη: 16,00€ κανονικό, 10,00€ φοιτητικό

λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου

Το Κίεβο του Σέρχιο Μπλάνκο, αρχίζει ακριβώς έναν αιώνα μετά το τέλος του τσεχοφικού Βυσσινόκηπου: Είμαστε πια στο σήμερα και μια οικογένεια αστών, που κληρονόμησαν μια από τις βίλες που κατασκεύασε ο Λοπάχιν, επιστρέφει σε αυτή μετά από δέκα χρόνια απουσίας.
Σιγά-σιγά, και με σημείο αναφοράς μια μυστηριώδη πισίνα που καλεί τα πρόσωπα του έργου να βουτήξουν μέσα στα ταραγμένα νερά ενός σκοτεινού παρελθόντος, θα αρχίσουν να αντηχούν οι κραυγές μιας σειράς από εγκλήματα, δολοφονίες και εξαφανίσεις, κραυγές που γίνονται όλο και πιο ενοχλητικές για τη μνήμη αυτών των ανθρώπων. Ένας-ένας, θ’ ανακαλύψουν πως ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν είναι να καλύψουν μ’ ένα πέπλο σιωπής το παρελθόν που τους συνδέει, για να μπορέσουν κάποια στιγμή να αρνηθούν ακόμα και την ίδια του την ύπαρξη. Το βάρος του παρελθόντος όμως είναι συντριπτικό. Θα το αντέξουν όλοι;

λίγα λόγια από τον συγγραφέα

Ολόκληρη η ιστορία του ανθρώπινου γένους έχει στιγματιστεί από εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, τόσο σε καιρό πολέμου όσο και στις αποκαλούμενες «ειρηνικές περιόδους». Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το ανθρώπινο είδος έχει δολοφονήσει πάνω από 100 εκατομμύρια μέλη του μόνο μέσα στον εικοστό αιώνα! Άνθρωποι σε πολλά μέρη και σε αρκετές περιστάσεις έχουν υποστεί θανάτους, απειλές θανάτου, βασανιστήρια και απειλές βασανιστηρίων. Αν και σε κάποιους έχουν επιβληθεί ποινές για τέτοιου είδους θηριωδίες, πολλοί άλλοι έχουν αποφύγει τις επιπτώσεις. Δυστυχώς η εξουσία, ανεξάρτητα από την πίστη σε υψηλά ιδανικά, ανεξάρτητα από το αν εφαρμόζεται από όσους ανήκουν στη δεξιά ή την αριστερά, έχει διαφθείρει πολύ συχνά αυτούς που την ασκούν και την απολαμβάνουν, ιδιαίτερα όταν εκδηλώνεται μέσα σε απόλυτα και δογματικά πλαίσια.
Ξυπνώντας μνήμες από το «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ, ο Sergio Blanco με το «Κίεβο» εισχωρεί πίσω από την ευπρέπεια της οικογένειας της ανώτερης αστικής τάξης, προκειμένου να έρθει σε αντιπαράθεση με τον εφιάλτη που εξαπέλυσε η διαβρωτική διαφθορά, που η αχαλίνωτη δύναμη επέβαλε στα ανθρώπινα όντα – σε επίπεδο πολιτικό, οικογενειακό ή ατομικό. Παρόλο που θέλουμε διακαώς να πιστέψουμε ότι στο τέλος η δικαιοσύνη θα θριαμβεύσει και η τιμωρία θα επιβληθεί, δυστυχώς, όπως έχουμε δει σε τόσες πολλές περιπτώσεις, αυτό δε συμβαίνει. Γι’ αυτό το λόγο ο συγγραφέας δεν καταπιάνεται απλώς με ζητήματα εγκλήματος και τιμωρίας, αλλά υπεισέρχεται σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να κατανοήσει επίσης το πώς και το γιατί τα ανθρώπινα όντα είναι ικανά να προκαλέσουν τόσο κακό στους ομοίους τους. Μπορεί κάποιοι να υποθέσουν μελετώντας τη συμπεριφορά της οικογένειας Badenweiler στο «Κίεβο» ότι κι εκείνοι, όπως πολλοί από εμάς, έπεσαν θύματα του «εγωικού» νου τους,·της εμμονής τους ότι όλα περιστρέφονται γύρω τους χωρίς τίποτα άλλο στην ουσία να έχει σημασία. Αν λοιπόν ο «εγωικός» νους καθορίζει τη συμπεριφορά ενός ατόμου, το άτομο αυτό αποτελεί εν τέλει μέρος αυτού που μπορούμε να ονομάσουμε συλλογική παραφροσύνη, ενώ ο φόβος, η απόγνωση, η απληστία και η βία γίνονται σαρωτικά. Παρόλ’ αυτά ο Σέρχιο Μπλάνκο στο «Κίεβο» καταλήγει παραδόξως στο συμπέρασμα ότι μερικές φορές μια αρνητική πράξη του «φτάνει πια» από ένα άτομο μπορεί να θεωρηθεί ως θετική πράξη λύτρωσης. Και το Κίεβο, μια πόλη ιερή μέσα στους αιώνες, αν και ταλανισμένη από πολέμους, θηριωδίες και πυρηνική καταστροφή, παραμένει ακόμα εκεί για όσους αναζητούν «σωτηρία».

σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα

Σέρχιο Μπλάνκο γεννήθηκε στο Μοντεβιδέο (Ουρουγουάη) το 1971. Σπούδασε φιλολογία και θέατρο και σκηνοθέτησε στη χώρα του τα έργα Ριχάρδος ΙΙΙ και Μάκβεθ τού Σαίξπηρ και Συρανό ντε Μπερζεράκ τού Εντμόν Ροστάν.
Διδάσκει δραματουργία και σκηνοθεσία και έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία, μεταξύ άλλων με το Εθνικό Βραβείο Δραματουργίας της Ουρουγουάης, το Βραβείο της Πόλης του Μοντεβιδέο, το Βραβείο του Εθνικού Ταμείου για το Θέατρο (Ουρουγουάη) και το Βραβείο Florencio για τον καλύτερο δραματουργό. Το 2010, του απονεμήθηκε η τιμητική διάκριση του Βραβείου Casa de las Americas για το έργο του Barbarie.
Ανάμεσα στα έργα του ξεχωρίζουν τα La Vigilia de los Aceros ή la Discordia de los Labdácidas, Die Brücke, Slaughter (Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας του ΕΚΔΙΘ, Απρίλιος 2008), 45’, Kiev, Opus Sextum, diptiko (vol. 1 y 2), Kassandra (Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας του ΕΚΔΙΘ, Μάιος 2010) και Barbarie.

συντελεστές

Ελένη Σκότη
Σκηνοθεσία – Διασκευή
Δάφνη Λαρούνη

Σκηνοθεσία – Διασκευή

Γιώργος Χατζηνικολάου
Διασκευή – Σκηνικά – Κοστούμια – Διεύθυνση παραγωγής
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη

Διασκευή

Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Μετάφραση

Δημήτρης Ψαρράς

Μετάφραση

Σάκης Μπιρμπίλης

Φωτισμοί

Μιχάλης Κλουκίνας

Video

Μάριος Στρόφαλης

Μουσική – Sound design

Πάνος Κουκουρουβλής

Βοηθός sound designing

Δημήτρης Στουπάκης

Φωτογραφίες

διανομή

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Έϊρεν
(εναλλασσόμενη διανομή)
Φιλαρέτη Κομνηνού

Έϊρεν
(εναλλασσόμενη διανομή)

Γιάννης Λεάκος

Άλντεν