«Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα από την Ομάδα Νάμα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, μετά από μια σειρά συνεχόμενων sold out παραστάσεων στο Επί Κολωνώ, επιστρέφει για δεύτερη χρονιά, αυτή τη φορά στο Σύγχρονο Θέατρο.
«Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» (Beauty Queen of Leenan), ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας σύγχρονης δραματουργίας του Ιρλανδού συγγραφέα Μάρτιν ΜακΝτόνα, που ανέβηκε με εξαιρετική επιτυχία στο θέατρο Επί Κολωνώ από το δημιουργικό επιτελείο της Ομάδας Νάμα (Ελένη Σκότη, Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού), συνεχίζεται και τον Φεβρουάριο στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου. Η παράσταση απέσπασε 3 βραβεία κοινού του Αθηνοράματος (1ο βραβείο Καλύτερης Παράστασης, 1ο Σκηνοθεσίας και 1ο Γυναικείου ρόλου ενώ είχε υποψηφιότητα σε άλλες 5 κατηγορίες).
Ερμηνεύουν: Σοφία Σεϊρλή, Αγορίτσα Οικονόμου, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Γιώργος Κατσής
Δεκέμβριος, 2024
Σύγχρονο Θέατρο
πρεμιέρα: Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020
ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19:30, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:15, Κυριακή στις 18:30
διάρκεια: 90 λεπτά
τιμές εισιτηρίων:
Καθημερινές: Κανονικό 15,00€, Φοιτητικό/Ανέργων/Άνω των 65 12,00€
Σάββατο/Κυριακή/Αργίες: Κανονικό 17,00€, Φοιτητικό & Ανέργων 14,00€, Άνω των 65 15,00€
λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου
Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ιρλανδίας στις αρχές της δεκαετίας του ’90 δύο γυναίκες ζουν μόνες τους: η ηλικιωμένη αυταρχική Μαγκ Φόλαν και η 40χρονη κόρη της Μωρήν, η οποία την φροντίζει. Η σχέση τους είναι μια σχέση αγάπης και μίσους, που κάνει τη συμβίωσή τους σχεδόν αφόρητη σε έναν ανελέητο αλληλοσπαραγμό. Τη ζωή τους θα ανατρέψει η εμφάνιση του Πάτο Ντούλυ, ενός άνδρα που επιστρέφει για λίγο στην πόλη του και έχει πάντα στο μυαλό του, είκοσι χρόνια τώρα, την Μωρήν ως τη βασίλισσα της ομορφιάς της μικρής τους πόλης. Είναι ουσιαστικά η τελευταία ευκαιρία της Μωρήν να αγαπήσει και να αγαπηθεί.
λίγα λόγια από τον συγγραφέα
Μια βαθιά τομή στη σύγχρονη ζωή, μια ανατομία των σχέσεων με επιθετικό και βίαιο τρόπο αλλά και βαθιές ανθρώπινες ρωγμές, έργο αντίστοιχο του in yer face theatre που αναπτύχθηκε στη Μεγάλη Βρετανία τη δεκαετία του ‘90. Πώς βιώνουν οι άνθρωποι τη ζωή; Μπορούν οι σχέσεις γονιών και παιδιών ν’ αυτονομηθούν; Μπορεί η αγάπη να λειτουργήσει εγκλωβιστικά και να φυλακίσει τον άνθρωπο; Μέχρι πού μπορεί να φτάσει κανείς προσπαθώντας να βρει μία διέξοδο απ’ τη δυστυχία του;
σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα
Ο Μάρτιν ΜακΝτόνα είναι ένας από τους σημαντικότερους Βρετανούς συγγραφείς και σκηνοθέτες της νεότερης γενιάς. Τα έργα του εστιάζουν στην απεικόνιση της ακραίας βίας των καιρών μας, σωματικής και ψυχολογικής, κι έχουν κερδίσει την αγάπη του κοινού και πολυάριθμα βραβεία. Γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970 από Ιρλανδούς γονείς και μεγάλωσε σε μια κοινότητα με ισχυρό το ιρλανδικό στοιχείο. Απέρριψε νωρίς την παραδοσιακή εκπαίδευση, εγκατέλειψε το σχολείο στα 16 του και άρχισε να γράφει. Αρχικά, έγραψε 22 έργα για το ραδιόφωνο (απορρίφθηκαν όλα απ’ το BBC) και αρκετά σενάρια. Γνώρισε την επιτυχία μόνο, όταν στράφηκε στη συγγραφή θεατρικών έργων. Εκτός από την «Τριλογία της Κοννεμάρα» έγραψε την «Τριλογία των Νησιών Άραν», που περιλαμβάνει τα έργα «Ο σακάτης του Ίνισμαν», «Ο υπολοχαγός του Ίνισμορ» και «Τα ξωτικά του Ινισίερ». Το έργο του «Ο πουπουλένιος», που τιμήθηκε με το βραβείο Ολίβιε καλύτερου νέου θεατρικού έργου, παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας το 2003.
Το 2004 μπήκε και στον χώρο του κινηματογράφου, γράφοντας και σκηνοθετώντας την ταινία μικρού μήκους «Six Shooter», η οποία βραβεύτηκε με Όσκαρ. Ακολούθησαν οι μεγάλου μήκους ταινίες «In Bruges» (Αποστολή στην Μπριζ) (2008), «Επτά ψυχοπαθείς» (2012) και «Τρεις Πινακίδες έξω απ’ το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» (2017), που τιμήθηκε με βραβεία BAFTA, Satellite, Χρυσές Σφαίρες, καθώς και με επτά υποψηφιότητες για Όσκαρ.
συντελεστές
Μάρτιν ΜακΝτόνα
Συγγραφέας
Ελένη Σκότη
Σκηνοθέτιδα
Γιώργος Χατζηνικολάου
Σκηνογράφος – Κοστούμια – Διεύθυνση παραγωγής – Φωτογραφίες
Μαρία Αναματερού
Οργάνωση παραγωγής – Φωτογραφίες
Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Φωτισμοί
Στέλιος Γιαννουλάκης
Μουσική
Άννα Κούρα
Βοηθός Σκηνοθέτιδος
Περσεφόνη Λαμπρο-κωστοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτιδος
Απόστολος Κουτσιανικούλης
Trailer παράστασης
Ελεάννα Γεωργίου
Υπεύθυνη επικοινωνίας παράστασης
διανομή
Σοφία Σεϊρλή
Μαγκ Φόλαν
Αγορίτσα Οικονόμου
Μωρίν Φόλαν
Αντώνης Τσιοτσιόπουλος
Πάτο Ντούλυ
Γιώργος Κατσής
Ρέη Ντούλυ
Ελένη Σκότη
Η Ελένη Σκότη γεννήθηκε στη Βηρυτό. Τα πρώτα χρόνια της ζωής της έζησε με την οικογένειά της σε διάφορες χώρες της Μέσης Ανατολής, πριν εγκατασταθούν στην Αμερική. Ξεκίνησε τις σπουδές της το 1979 στο American Academy of Dramatic Arts στη Νέα Υόρκη. Στη συνέχεια απέκτησε BA στις θεατρικές σπουδές από το Πανεπιστήμιο της Sarah Lawrence στη Νέα Υόρκη, όπου δίδαξε ως βοηθός του Ken Cavender. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της το 1987 στο Royal Holloway and New Bedford College– London University, αποκτώντας Master Tεχνών στη Σκηνοθεσία. Μέχρι το 1989 εργάστηκε σε διάφορα θέατρα της Νέας Υόρκης, της Πενσιλβανίας και του Λονδίνου, είτε ως ηθοποιός είτε ως βοηθός σκηνοθέτη. Στη συνέχεια, εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ελλάδα. Από το 1993 έως το 1998 δίδαξε Αυτοσχεδιασμό και Υποκριτική στη Δραματική Σχολή Αρχή. Εργάστηκε επί σειρά ετών ως μόνιμη καθηγήτρια Υποκριτικής και Ρητορικής στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος-Deree και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού
Θεάτρου ως καθηγήτρια Υποκριτικής. Σήμερα διδάσκει στο Studio Νάμα, στο θέατρο Επί Κολωνώ. To 1996 ίδρυσε με τον Γιώργο Χατζηνικολάου την Ομάδα Νάμα την οποία στέγασαν το 2000 στο θέατρο Επί Κολωνώ. Έχει σκηνοθετήσει έργα των Μαρζ Γκάλγκχερ, Άρα Γουάτσον, Λεν Τζέκινς, Τζόυς Κάρολ Όουτς, Λέοναρντ Μέλφι, Ντέηβιντ Μάμετ, Ερίκ Μπογκοσιάν, Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια, Σαμ Σέπαρντ, Ντάνιελ Μακ Άιβορ, Λέοναρντ Μέλφι, Γρηγορίου Ξενόπουλου, Τζων Πάτρικ Σένλεϋ, Γκιγιέρμο Έρας, Μάριο Βάργκας Λιόσα, Ματίας Άντερσον, Έιβερι Κόρμαν, Σέρχιο Μπλάνκο, Τέρενς Ράτινγκαν, Χάρολντ Πίντερ, Ντων Κινγκ, Τένεσι Ουίλιαμς, Αυγούστου Στρίντμπεργκ, Γιάννη Τσίρου, Λέοντος Τολστόι, Μάρτιν ΜακΝτόνα, Μορίς Πάνιτς, Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, Νταβίντ Ντεσόλα. Για τις σκηνοθεσίες της έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία όπως το 1ο Βραβείο Σκηνοθεσίας του περιοδικού Αθηνόραμα για την παράσταση Αγαπητή Ελένα της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια. Για τις σκηνοθεσίες της έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία όπως το 1ο Βραβείο Σκηνοθεσίας του περιοδικού Αθηνόραμα για την παράσταση Αγαπητή Ελένα της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια, 3ο Βραβείο σκηνοθεσίας από το Αθηνόραμα και 1ο Βραβείο από το All4fun για τον Άγριο σπόρο του Γιάννη Τσίρου, 1ο Βραβείο Σκηνοθεσίας για την παράσταση Η βασίλισσα της ομορφιάς του Μ.Μακντόνα.
Γιώργος Χατζηνικολάου
Ο Γιώργος Χατζηνικολάου γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική του Ε.Μ.Π. το 1981. Το 1996 δημιούργησε με την Ελένη Σκότη τη θεατρική Ομάδα Νάμα, ασχολούμενος με τη σκηνογραφία και την καλλιτεχνική διεύθυνση παραγωγής όλων των παραστάσεών της. Από το 2000 που δημιουργήθηκε το Επί Κολωνώ ανέλαβε τη γενική διεύθυνση του θεάτρου. Έχει σκηνογραφήσει και αναλάβει τη διεύθυνση παραγωγής σε πολυάριθμες παραστάσεις στο θέατρο Επί Κολωνώ, το Εθνικό Θέατρο, το θέατρο Φούρνος κ.ά. Έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία για τις σκηνογραφίες του, ανάμεσά τους το 1ο Βραβείο Σκηνογραφίας του περιοδικού Αθηνόραμα για την παράσταση Αγαπητή Ελένα της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια. Έχει μεταφράσει τις Αλεπούδες της Ντων Κινγκ, το Λεωφορείο ο Πόθος του Τένεσι Ουίλιαμς, το Η ασήμαντη λάμψη μιας νύχτας του Κόνορ Μακφέρσον, το Με λένε Έμμα του Ντάνκαν ΜακΜίλαν και τους Λαντζέρηδες του Μορίς Πάνιτς ενώ έχει υπογράψει και αρκετές διασκευές. Έχει εργαστεί ως αρχιτέκτονας από το 1982 έως και το 2012. Ο χώρος του Επί Κολωνώ είνα ένα παράδειγμα μεταξύ των όσων έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει. Σήμερα πλέον, ασχολείται κατά κύριο λόγο με την καλλιτεχνική διεύθυνση του Επί Κολωνώ, του Σύγχρονου Θεάτρου (από το 2018) και των παραγωγών της Ομάδας Νάμα.
Μαρία Αναματερού
Η Μαρία Αναματερού γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Συντηρήτρια έργων Τέχνης και Ζωγραφικής καθώς και Ελληνικό Πολιτισμό στο Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Εργάστηκε ως συντηρήτρια έργων τέχνης στο Υπουργείο Πολιτισμού για περίπου 10 έτη. Είναι μέλος της Ομάδας Νάμα και από το 2008 εργάζεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και από το 2017 και στο Σύγχρονο θέατρο στους τομείς της οικονομικής και καλλιτεχνικής διαχείρισης των δύο θεάτρων καθώς και της επικοινωνίας και της παραγωγής των θεατρικών παραστάσεων. Ως μέλος της Ομάδας Νάμα έχει συνδράμει σε πολλές θεατρικές παραγωγές στους παρακάτω τομείς: φωτογράφιση, ενδυματολογία και σκηνογραφία. Έχει υπογράψει τα κοστούμια στις παραστάσεις: Το σπίτι με τα φίδια του Β. Χατζηγιαννίδη (σε συνεργασία με τον Γ. Χατζηνικολάου, Μικρή Επίδαυρος, 2021), Η Σιωπηλή Λίμνη του Νταβίντ Ντε Σόλα (Επί Κολωνώ, 2021), Ο Γάμος του Μάριου Ποντίκα (Επί Κολωνώ, 2022).
Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Ο Αντώνης Παναγιωτόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε εικονοληψία και συμμετείχε, ως οπερατέρ, σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Από το 1982 στράφηκε οριστικά στον θεατρικό φωτισμό. Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες σκηνοθέτες. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε μεγάλες πολιτιστικές διοργανώσεις, το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας και το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών (1986-1990). 2016: Φωτισμός της έκθεσης ζωγραφικής του Παναγιώτη Τέτση στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος. 2015: Μελέτη και φωτισμός των εικαστικών εγκαταστάσεων του πάρκου γλυπτικής του Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. 2003: Φωτιστική επιμέλεια του περιβάλλοντα χώρου της Εβδομάδας Θεατρικών Μονολόγων που διοργάνωσε η Πολιτιστική Ολυμπιάδα και φωτιστής των παραστάσεων Η Ανθρώπινη φωνή του Ζαν Κοκτό σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά με τη Φιλαρέτη Κομνηνού, Ο δρομέας της Παυλίνας Γαλανοπούλου σε σκηνοθεσία Νίκου Αλευρά με τον Χρήστο Τσάγκα, και Η Εβραία του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Νέλλης Καρρά με τη Μάνια Παπαδημητρίου. 2002: Φωτιστική επιμέλεια του περιβάλλοντα χώρου της Εβδομάδας Θεατρικών Μονολόγων που διοργάνωσε η Πολιτιστική Ολυμπιάδα και φω τιστής των παραστάσεων Οι ηλικίες του γελοίου σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη με τον Λάκη Λαζόπουλο και Τσερνομπίλ, ένα χρονικό του μέλλοντος σε σκηνοθεσία Άννας Βαγε νά και Δημήτρη Οικονόμου, που δόθηκαν στο πλαίσιο της Εβδομάδας. 2000: Εγκαίνια Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. 1999: «Ιερή γη» Έκθεση Αγιογραφιών των Βαλκανίων στο Ζάππειο Μέγαρο.
Στέλιος Γιαννουλάκης
Συνθέτει μουσική και σχεδιάζει ήχο για χορό, θέατρο, κινηματογράφο, video και mobile εφαρμογές, ασχολείται με την ανάπτυξη video-games, με την κατασκευή πειραματικών μουσικών οργάνων και τον αυτοσχεδιασμό. Παίζει και ηχογραφεί solo ή με διάφορα μουσικά σχήματα (Schema Musicalis, ElektroBalkana, RSLG quartet κ.α.). Σπουδές Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Βιοϊατρικής Τεχνολογίας (ΕΜΠ), Master of Arts στην Ψηφιακή Μουσική Τεχνολογία (Keele University), PhD στην Ηλεκτροακουστική Σύνθεση (University of Wales Bangor). Έργα του έχουν διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς σύνθεσης και παίζονται σε διεθνή φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής. Αυτή είναι η όγδοη κατά σειρά συνεργασία του με την Ομάδα Νάμα.
Άννα Κούρα
Γεννήθηκε το 1990 και σπούδασε Επικοινωνία, Μέσα και Πολιτισμό, με κατεύθυνση στην Πολιτιστική Διαχείριση, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Σπούδασε επίσης Σκηνοθεσία στο Δημόσιο ΙΕΚ Κηφισιάς και έχει παρακολουθήσει σεμινάριο σκηνοθεσίας με εισηγητή τον Νίκο Γραμματικό.
Απόστολος Κουτσιανικούλης
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, αλλά μεγάλωσε στην Πρέβεζα όπου και έζησε μέχρι το 2002. Στη συνέχεια μετακομίζει στην Αθήνα για να σπουδάσει στη Σχολή Τεχνολογικών εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, στο Τμήμα Ηλεκτρονικής. Στο διάστημα 2006-2009 φοιτά στη Δραματικής Σχολή του Ωδείου Αθηνών. 4 μέρες μετά την αποφοίτηση, ιδρύεται η ομάδα 4Frontal, της οποίας αποτελεί μέρος μέχρι σήμερα. Στο θέατρο έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, «Faust εγώ μέσα στον κόσμο που ζω» βασισμένο στο έργο του Goethe, «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Shakespeare, «Όρνιθες» του Αριστοφάνη (Θέατρο του Ν. Κόσμου), «ΡΙΣΠΕΚΤ» του Jack Thorne και «Vivid Film/Μετά τον Αφρό…» (Θέατρο ΧΩΡΑ), σε σκηνοθεσία Τζ. Κακουδάκη, «Woyzeck» του G. Buechner σε σκηνοθεσία Στ. Γιαννουλάδη – Κ. Γιαννοπούλου, «Spring X-Press» βασισμένο στο «Ξύπνημα της Άνοιξης» του F. Wedekind, σε σκηνοθεσία Τζ. Κακουδάκη, Γρ. Λιακόπουλου, Θ. Ζερίτη, Στ. Γιαννουλάδη (BIOS Main), «Πέρσες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Β. Δούκα (περιοδεία), «Εκτός Εαυτού» της Μ. Γιαγιάννου σε σκηνοθεσία Γ. Γιανναράκου (CAMP και Θέατρο του Ν. Κόσμου). Ως ηθοποιός στην όπερα έχει συνεργαστεί με τον J. Peters-Messer «Catone in Utica» των L. Vinci – P. Metastasio (περιοδεία), στον κινηματογράφο «Casus Belli» σε σκηνοθεσία Γ. Ζώη, «End of Story» σε σκηνοθεσία Κ. Φραγκούλη, «Μύγες» σε σκηνοθεσία Ν. Ζυγούρη. Παράλληλα δούλεψε ως μουσικός (vocals, percussion, strings) δραματουργός και performer με τα μουσικά σχήματα «Stasis» και «Το Λουκούμι», ενώ έχει εργαστεί και ως Camera Crew, Gaffer, DIT σε ταινίες μικρού μήκους.
Μάρτιν ΜακΝτόνα
Ο Μάρτιν ΜακΝτόνα είναι ένας από τους σημαντικότερους Βρετανούς συγγραφείς και σκηνοθέτες της νεότερης γενιάς. Τα έργα του εστιάζουν στην απεικόνιση της ακραίας βίας των καιρών μας, σωματικής και ψυχολογικής, κι έχουν κερδίσει την αγάπη του κοινού και πολυάριθμα βραβεία. Γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970 από Ιρλανδούς γονείς και μεγάλωσε σε μια κοινότητα με ισχυρό το ιρλανδικό στοιχείο. Απέρριψε νωρίς την παραδοσιακή εκπαίδευση, εγκατέλειψε το σχολείο στα 16 του και άρχισε να γράφει. Αρχικά, έγραψε 22 έργα για το ραδιόφωνο (απορρίφθηκαν όλα απ’ το BBC) και αρκετά σενάρια. Γνώρισε την επιτυχία μόνο, όταν στράφηκε στη συγγραφή θεατρικών έργων. Εκτός από την «Τριλογία της Κοννεμάρα» έγραψε την «Τριλογία των Νησιών Άραν», που περιλαμβάνει τα έργα «Ο σακάτης του Ίνισμαν», «Ο υπολοχαγός του Ίνισμορ» και «Τα ξωτικά του Ινισίερ». Το έργο του «Ο πουπουλένιος», που τιμήθηκε με το βραβείο Ολίβιε καλύτερου νέου θεατρικού έργου, παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας το 2003.
Το 2004 μπήκε και στον χώρο του κινηματογράφου, γράφοντας και σκηνοθετώντας την ταινία μικρού μήκους «Six Shooter», η οποία βραβεύτηκε με Όσκαρ. Ακολούθησαν οι μεγάλου μήκους ταινίες «In Bruges» (Αποστολή στην Μπριζ) (2008), «Επτά ψυχοπαθείς» (2012) και «Τρεις Πινακίδες έξω απ’ το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» (2017), που τιμήθηκε με βραβεία BAFTA, Satellite, Χρυσές Σφαίρες, καθώς και με επτά υποψηφιότητες για Όσκαρ.
Περσεφόνη Λαμπροκωστοπούλου
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Φοιτήτρια του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως εμψυχώτρια σε ομάδες με παιδιά δημοτικού και λυκείου.
Ελεάννα Γεωργίου
Πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών (Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Συγκριτική Λογοτεχνία (D.E.A. Etudes françaises, francophones et comparées, Πανεπιστήμιο Michel de Montaigne, Γαλλία). Από το 2008 έχει συνεργαστεί με πολιτιστικούς φορείς όπως τα θέατρα ΠΟΡΤΑ, Παλλάς, Δ.Χορν, Σφενδόνη, Χώρος, skrow, Επί Κολωνώ, Σύγχρονο θέατρο, με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας, το Καλλιτεχνικό Δίκτυο Παραστατικών Τεχνών Κινητήρας, το Animasyros Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων, καθώς και με μορφωτικά ιδρύματα όπως το Ινστιτούτο Goethe, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος κ.ά. Έχει εργαστεί, επίσης, ως Υπεύθυνη Προγραμμάτων, Επικοινωνίας κι Εξεύρεσης Πόρων σε οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων (Διεθνής Αμνηστία, Ελληνικό Κέντρο Προώθησης του Εθελοντισμού), περιβάλλοντος (MEDASSET), στο λογοτεχνικό περιοδικό ΔΙΑΒΑΖΩ κ.ά. Είναι Head of Press Office της 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης από τον Ιανουάριο 2021.
Σοφία Σεϊρλή
Η Σοφία Σεϊρλή γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1975). Συνεργάστηκε με το Ελεύθερο Θέατρο: Τραμ το τελευταίο, Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε και Ιστορία του Αλή Ρέτζο του Π. Μάρκαρη. Με το Θεσσαλικό Θέατρο: Η Διαθήκη του Δ.Χατζή, σκην. Π. Βούλγαρη. Με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου: Οι Μικροαστοι του Μ.Γκόρκι, σκην. Ν. Χαραλάμπους. Με τον θιασο Καρέζη- Καζάκου: Μην Αμελείτε την Αμέλια του Ζ.Φεϋντώ. Με την Ελεύθερη σκηνή: Ραντεβού με την Υστερία. Έπαιξε στο θέατρο Ριάλτο: Στο κεφάλι σου μια γάτα, σκην. Καν. Αποστόλου και Ρωμαίος και Ιουλιέττα του Σαίξπηρ, σκην. Α. Δοξιάδη. Στο Φεστιβάλ Λυκαβηττού: Νεκρικοί Διάλογοι του Λουκιανού. Στο θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη: Κουρέλια απο Μετάξι του Β.Χάβελ. Συνεργάστηκε με τον Μ. Μαρμαρινό στα Κλίμαξ του Ζαν Ζενέ και Στρίμπεργκ-Στρίμπεργκ και με τον Βασίλη Παπαβασιλείου στο Πίστη Αγάπη Ελπίδα του Ε.Φ.Χόρβαρτ και Να βρεις τον εαυτό σου του Λ.Πιραντέλλο. Έπαιξε τον μονόλογο Δύσκολες Νύχτες της Μέλπω Αξιώτη, σκην. Γιάννη Ρήγα, στο θέατρο Αμόρε και στο εξωτερικό. Επίσης, στο Θέατρο Αμόρε το Τελευταίο Τρένο του Φ. Κους, σκην. Αννα Μακράκη. Στο Θέατρο Εμπρός την Δεσποινίδα Ελζε του Α. Σνιτσλερ, σκην Γιάννη Ρήγα. Στο Κ.Θ.Β.Ε. στο Κοινό Ταμείο του Ε. Λαμπίς – σκην. Βασίλη Παπαβασιλείου. Στις Φυλλωσιές του Λαρς Νορέν – σκην. Σ. Βαρδάκης. Συνεργάστηκε με το Θέατρο οδού Κεφαλληνίας στο Μαγικό δωμάτιο του Γ. Χρυσούλη – σκην. Δ.Οικονόμου, Γλάρος του Α. Τσέχωφ – σκην. Ν. Μαστοράκη και Λάμψη των Άλπεων – σκην. Δ. Παπαδόπουλου. Έπαιξε επίσης στα Σφαίρες πάνω απο το Μπρόντγουαιη του Γ. Άλλεν – σκην. Γ. Κακλέα, Μνήμη του νερού – σκην. Ν. Κοντούρη, Λούλου του Φ. Βέντεκιντ – σκην. Α. Καλογρίδης, Φτωχούλα του Θεού της Ελένης Γκασούκα, Βήματα του Σ.Μπέκετ – σκην. Έ. Θεοδώρου, Έξι Νύχτες στην Ακρόπολη του Γ. Σεφέρη – σκην Ε. Θεοδώρου, Σημειώσεις σε φύλλα που πέφτουν του Α.Χ.Ντιν – σκην. Ε.Θεοδώρου Θέατρο Εμπρός, Σε στενό Οικογενειακό Κύκλο του Α. Οστρόφσκι – σκην. Ν.Μαστοράκη Θέατρο Αμόρε. Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο στο Καρναβάλι του Ερωτα της Άφρα Μπεν – σκην. Ν. Μαστοράκη (1999), Ρομπέρτο Τσούκο του Μ.Κολτές – σκην. Ε. Θεοδώρου, Ημερολόγιο ενος Απατεώνα του Α.Οστρόφσκι – σκην. Γ. Κακλέα (2008) και στον Ριχάρδο Γ του Σαίξπηρ – σκην Γ. Χουβαρδά (2015-6). Συνεργάστηκε πάλι με τον Βασίλη Παπαβασιλείου στα έργα Αν μια Νύχτα του χειμώνα του Ε.Ντε Φίλιππο και Τέλος του Καρναβαλιού του Γκολντόνι ( ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας). Συνεργάστηκε με το Θέατρο Τέχνης στα Nordost του Τ. Μπουχστάϊνερ – σκην. Ν.Χατζόπουλου και Ανώνυμη Αγία του Γ. Ρίτσου – σκην. Μαριάννα Κάλμπαρη. Με τον Θοδωρή Αμπαζή στον Ζόρζ Νταντέν του Μολιέρου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας). Με τον Δημήτρη Τάρλοου στην Μεγάλη Χίμαιρα του Μ.Καραγάτση, με την Ελένη Γκασούκα στο Χελιδόνι και με την Λιλλύ Μελεμέ στην Τερέζ Ρακέν. Εχει παίξει στους μονολόγους: Ομορφάσχημη του Ν.Καχτίτση – σκην. Δ.Παπαδόπουλου, Jackie της Ελ.Γέλινεκ – σκην. Α. Μπρούσκου, Ευγενείς Αγωνίες του Σ.Σαμπάνη – σκην. Τ. Τζαμαργιά, Η Σονάτα του Σεληνόφωτος του Γ. Ρίτσου – σκην. Α. Κυρίμη, Η Επίσκεψη της γηραιάς κυρίας της Λ. Βιτάλη – σκην. Α.Κυρίμη, Διαδρομές – Μέλπω Αξιώτη σε δική της σύνθεση και παρουσίαση. Στο Φεστιβάλ Αθηνών: Αγγελοι στην Αμερική του Τ.Κούσνερ – σκην. Ν. Μαστοράκη, Μεταμόρφωση της Χρυσσαλίδας, μονόλογος απο κείμενα Μέλπως Αξιώτη – σκην. Ν.Χατζόπουλου, Μεγάλη Χίμαιρα του Μ. Καραγάτση – σκην. Δ. Τάρλοου και Τεξτιλεν της Μ. Ευστρατιάδη – σκην. Β. Αρδίττη. Έχει παίξει και πρωταγωνιστήσει σε πολλές σειρές στην τηλεόραση, (τελευταία ήταν η Άμυνα Ζώνης σε σκην. Φ. Τσίτου ) και στον κινηματογράφο (2 βραβεία μικρού μήκους). Έχει γράψει σενάρια για την τηλεόραση. Έχει διδάξει υποκριτική στο θεατρικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πάτρας και σε Δραματικές σχολές.
Αντώνης Τσιοτσιόπουλος
Ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος είναι ηθοποιός, συγγραφέας, σκηνοθέτης, απόφοιτος της δραματικής σχολής του Βασίλη Διαμαντόπουλου “Θεατρικά Δρώμενα ΙΑΣΜΟΣ”. Δείγμα της δουλειάς του στο θέατρο είναι οι παραστάσεις 170 τετραγωνικά (Moonwalk) (2019), Ο Μορμόλης (2018), Εθνικός Ελληνορώσων (2018). Στον κινηματογράφο συμμετείχε στις ταινίες Kala azar (2020), Casus Belli (2010), Digger (2020), Μαγνητικά πεδία (2022). Στην τηλεόραση συμμετείχε στη σειρά Έτερος Εγώ: Χαμένες Ψυχές (2019). Ήταν υποψήφιος ως καλύτερος ηθοποιός στα GrandOFF World Indepented Film Awards (2016) για την ταινία “Το Πτώμα ήταν Νεκρό” και έχει βραβευτεί για την ίδια ταινία με το Special Acting Award στο International Larisa Film Festival (2017).
Γιώργος Κατσής
Ο Γιώργος Κατσής είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε το 1992 και αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 2014.
Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με τους Ακύλλα Καραζήση, Κωνσταντίνο Ρήγο, Βασίλη Κουκαλάνι – Συντεχνία του Γέλιου, Αργύρη Πανταζάρα – momentum, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Γιάννη Μπέζο, Μαρία Μαγκανάρη και Έλενα Μαυρίδου. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Στεν (μαζί με τον Κωνσταντίνο Πλεμμένο), Ο ΘΕΙΑΣΩΣ ΠΕΖΗ ΚΑΦΚΑ (bios), Το Έξυπνο Πουλί του Ζωρζ Φεντώ (σε συνεργασία με τον Μάνο Βαβαδάκη – Θέατρο Tempus Verum εν Αθήναις) και Λεόντιος και Λένα του Γκέοργκ Μπύχνερ (Σφενδόνη), Το Βουνό σε δικό του κείμενο (bios).
Στον κινηματογράφο, εμφανίστηκε στην ταινία μεγάλου μήκους Park της Σοφίας Εξάρχου. Είναι αυτοδίδακτος μουσικός.
Ιωσήφ Ιωσηφίδης
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νάουσα. Είναι απόφοιτος της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2003) και πτυχιούχος Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α. Στο θέατρο συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, το Φεστιβάλ Αθηνών, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Θεσσαλικό Θέατρο, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, το Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη, τη Θεατρική Διαδρομή και με πολλά άλλα θεατρικά σχήματα. Δούλεψε με πολλούς σκηνοθέτες όπως τον Βασίλη Μπισμπίκη, τη Σοφία Καραγιάννη, τη Μαρία Μαγγανάρη, την Αθανασία Καραγιαννοπούλου, τον Δαμιανό Κωνσταντινίδη, τον Χρήστο Σουγάρη, τον Κώστα Τσιάνο, τον Μιχάλη Κακογιάννη, τον Γιώργο Αρμένη ,τον Θύμιο Καρακατσάνη, τον Βασίλη Νικολαϊδη, την Κυριακή Σπανού, την Πέμυ Ζούνη, τον Τάκη Χρυσικάκο,την Κατερίνα Πολυχρονοπούλου και άλλους, ερμηνεύοντας ρόλους όλου του θεατρικού ρεπερτορίου. Στην τηλεόραση συμμετείχε στις σειρές: Σαββατογεννημένες, Όλα στην ταράτσα, Στο παρά πέντε, Πολυθρόνα για τρεις, Εργαζόμενη γυναίκα κ.α. Στον κινηματογράφο εμφανίστηκε στις ταινίες: Πέντε λεπτά ακόμα του Γ. Ξανθόπουλου, Πεθαίνω για σένα της Ε. Ράντου (σκην. Ν. Καραπαναγιώτη), Ι.Χ.Θ.Υ.Σ του Χρύσανθου Μαργώνη, Κάιν του Στέφανου Κοσμίδη. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας GAFF και συμμετείχε στις παραστάσεις Ψυχολογία Συριανού συζύγου, Μάρτυς μου ο θεός(του Μάκη Τσίτα, Βραβείο Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας το 2014) , Διγενής Ακρίτης στα όρια, Ο Παίκτης, Η Πανούκλα ,όλα σε σκην. Σ. Καραγιάννη.
Ράνια Σχίζα
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θέατρο στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη (1990). Συμμετείχε στο Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Λευτέρη Βογιατζή (1989-1991). Παράλληλα έκανε σπουδές Φωνητικής με τους: Σπύρο Σακκά, Θάνο Πετράκη και Κίνησης με τις: Ζουζού Νικολούδη, Γιάννα Φιλιπποπούλου και Χριστίνα Κλεισιούνη. Στο θέατρο έχει παίξει στις παραστάσεις: Νεφέλες του Αριστοφάνη (σκην. Κ. Μπάκας, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής), 1992-1993, Αντιγόνη του Σοφοκλή (Αντιγόνη, σκην. Λ. Βογιατζής, Η νέα σκηνή – θέατρο οδού Κυκλάδων, The Place Theatre- Λονδίνο, Φεστιβάλ Freiburg- Ελβετία, Teatro Carlo Goldoni Βενετία, Θέατρο Βράχων), Κατσούρμπος του Γ. Χορτάτση (Πουλισένα, σκην. Λ. Βογιατζής, Η νέα σκηνή- Θέατρο οδού Κυκλάδων), Μισεμός (Λύκειο Ελληνίδων, Ηρώδειο), Οικογένεια Νώε των Ξ. Καλογεροπούλου-Θ. Μοσχόπουλου (Ρουθ, σκην. Θ. Μοσχόπουλος, Μικρή Πόρτα), Η νύχτα της κουκουβάγιας του Γ. Διαλεγμένου (σκην. Λ. Βογιατζής, Η νέα σκηνή- Θέατρο οδού Κυκλάδων), Φατς και Σβου του Κ. Καμπέλ (σκην. Θ. Μοσχόπουλος, Μικρή Πόρτα), Το σκλαβί της Ξ. Καλογεροπούλου (σκην. Θ. Μοσχόπουλος, Μικρή Πόρτα), Ενός πουλιού μόνο η φωνή του Γ. Παπαδόπουλου (κυρία χωρίς το σκυλάκι, σκην. Μ. Μάσχα στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και σε σκην. Β. Χατζηνικολάου στο Νέο Ελληνικό Θέατρο Γ. Αρμένη), Και καλά Χριστούγεννα του Α. Έικμπορν (Ρέιτσελ, σκην. Τ. Μπαντής, Θ.Ε. Πράξη- Θέατρο οδού Κεφαλληνίας), Στις κουζίνες του Α. Έικμπορν (Μάριον, σκην. Π. Φιλιππίδης, Θέατρο Ήβη), Επικίνδυνες Σχέσεις του Λακλό (Μερτέιγ, σκην. Γ. Κιμούλης, Θέατρο Άλμα), Αττική Οδός των Μ. Ρέππα – Θ. Παπαθανασίου (Δανάη, σκην. Μ. Ρέππας- Θ. Παπαθανασίου, Θέατρο Εμπορικόν), Ένας αιώνας μουσική (σκην. Ν. Μίχας, Badminton), Ασκήσεις για γερά γόνατα του Α. Φλουράκη (σκην. Γ. Μόσχος, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – Υπόγειο), Μια κανονική μέρα της Κ. Γιαννάκου (Μονόλογος, σκην. Μ. Κάλμπαρη, Θέατρο Olvio, Θέατρο Αυλαία – Θεσσαλονίκη, Θέατρο Απόλλων – Σύρος, Θέατρο Αλκμήνη, Βραβείο ερμηνείας Μονολόγου), Ο ήχος του όπλου της Λ. Αναγνωστάκη (Κάτια, σκην. Α. Φλωρίδης, θεατρικός οργανισμός Κύπρου Θ.Ο.Κ.), Σημάδια στην Ομίχλη του Σ. Σανκς (Μώντ, σκην. Λ. Παπαδόπουλος, Θέατρο VAULT), Μια χώρα δύο αιώνες μετά του Α. Φλουράκη (σκην. Ρ. Μοσχοχωρίτη). Στον κινηματογράφο έχει παίξει στις ταινίες: Μη μου άπτου του Δ. Γιατζουζάκη, Εύθραυστον του Ν. Βουτενιώτη και Το ξύπνημα της Άνοιξης του Κ. Γιάνναρη. Στην τηλεόραση έχει παίξει στις σειρές: Σαββατογεννημένες, Όλα του γάμου δύσκολα, Οι αταίριαστοι, Μαζί σου, Τα κορίτσια του μπαμπά, Λατρεμένοι μου γείτονες, Κούκλες, Οι συμμαθητές.
Γιάννης Μάνθος
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στην δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Ετος αποφοίτησης 2018. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για χορό και κίνηση στην Schaubuhne Berlin υπο την επίβλεψη του Thomas Ostermeier. Δείγμα της δουλειάς του στο θέατρο είναι οι παραστάσεις Τα μπάσταρδα του Σίσυφου (2020), Ο Γυάλινος Κόσμος (2018), Τα βρώμικα χέρια (2019) ενώ έχει συμμετάσχει στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο, το Νόημα του Αυγούστου, Όχι αύριο κ.α.
Αγορίτσα Οικονόμου
Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Αθηνών «Γ. ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ» (2001).
Θέατρο: Η δύναμη του σκότους του Λ. Τολστόι στο Σύγχρονο Θέατρο, σκην. Ελένη Σκότη – Γ. Χατζηνικολάου (2017-2018), Το παιχνίδι της σφαγής του Ε. Ιονέσκο στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Γ. Κακλέας (2017-2018), Nine των Arthur Kopit και Maury Yestonστο Πάνθεον, σκην. Γ. Κακλέας (2015-2016), Ηρακλής του Γ. Λιγνάδη στο Πάνθεον, σκην. Α . Παπαθεοχάρης (2014-2015), Βάτραχοι του Αριστοφάνη στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Γ. Κακλέας (2014), Μαρινέλα – Βέμπο η συνάντηση του Π. Ζούλια στο θέατρο Μπάντμιντον, σκην. Π. Ζούλιας (2013-2014), Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών, σκην. Μαρία Πρωτόπαππα (2013), Αχ αυτά τα φαντάσματα του Εντ. Ντε Φίλιππο στο θέατρο Βρετάνια, σκην. Γ. Κακλέας (2012-2013), Όρνιθες του Αριστοφάνη στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, σκην. Γ. Κακλέας (2012), Το τρίτο στεφάνι του Κ. Ταχτσή των Στ. Φασουλή – Θ. Νιάρχου στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Στ. Φασουλής και στο θέατρο Παλλάς (2011-2012 και 2009-2010), Οι Σκηνοβάτες του Στ. Φασουλή στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Στ. Φασουλής (2011), Συρανό ντε Μπερζεράκ του Εντ. Ροστάν στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Ν.Καραθάνος (2010-2011), Τρισεύγενη του Κ. Παλαμά στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Λ. Κονιόρδου (2010-2011), Λυσιστράτη του Αριστοφάνη στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Γ. Κακλέας (2010), Φορτουνάτος του Μ. Αντ. Φόσκολο στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Μ. Φριτζήλα και Ρομπέρτο Τσούκο του Κολτές στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Έφη Θεοδώρου (2008-2009), Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη στο ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, σκην . Σωτ. Χατζάκης (2007), Ματωμένος γάμος του Φ.Γκ. Λόρκα στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Σωτ. Χατζάκης (2006-2007), Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Σωτ. Χατζάκης (2006), Δόκτωρ Φάουστους του Μάρλοου στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Δημ. Λιγνάδης (2005-2006), Ηλέκτρα του Σοφοκλή στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Ε. Θεοδώρου (2005-2006), Ορέστης του Ευριπίδη, Θεατρική Διαδρομή, σκην. Στ. Φασουλής (2006), Ορέστεια του Αισχύλου στο Εθνικό Θέατρο, σκην. Δημ. Λιγνάδης (2004-2005), Τρωάδες του Ευριπίδη, Θεατρική Διαδρομή, σκην. Διαγ. Χρονόπουλος (2004), Η αρρώστια του ύπνου του Ι. Φ. Ανδρεάδη στο Studio Λήδρα, σκην. Ι.Φ . Ανδρεάδη (2003-2004), Όπως στον Πινόκιο της Κ. Ιγερινού στο Θέατρο Χώρα, σκην. Γ. Λαπατάς (2002-2003), Ένα παιχνίδι στο παιχνίδι της σφαγής του Ε. Ιονέσκο στο Θέατρο Βικτώρια, ομάδα «Φάκα», σκην. Εκ. Μελάνης (2001-2002), Ευρωπολίτες του Α. Σάντερς στο Αρχαίο Στάδιο Δελφών σκην. Δ. Κατρανίδης (2000).
Κινηματογράφος: Μπάτσελορ του Ρ. Ρίγγα, σκην. Αντ. Σωτηρόπουλος (2016), Απ΄ τα κόκκαλα βγαλμένη των Σωτ. Γκορίτσα – Ν. Παναγιωτόπουλου, σκην. Σωτ . Γκορίτσας (2010), Υγραέριο του Σωτ . Δημητρίου, σκην. Μπ. Αλιμάνι (2006)
Τηλεόραση: Το κάτω Παρτάλι του Λ. Παπαπέτρου στο MEGA, σκην. Α. Γιανίκου (2014-2015).
Σεμινάρια: «Αίας Σοφοκλή» με την Μ. Φριτζήλα (2005-2006), «Αρχαία Χορικά» με τον Στ. Κραουνάκη (2003-2004).