αρχική | τρέχουσες παραστάσεις | Στέλιος Κασόνγκο
Το Επί Κολωνώ παρουσιάζει την παράσταση “Στέλιος Κασόνγκο” του Γιώργου Χατζηνικολάου σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη.
Η νέα παράσταση της Ομάδας Νάμα είναι ένα δικό της καλλιτεχνικό δημιούργημα, από την έρευνα και το κείμενο έως το τελικό ανέβασμά της επί σκηνής. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 20 Οκτωβρίου στη Κεντρική Σκηνή.
Ερμηνεύουν: Σαμουήλ Ακίνολα, Τζίνη Παπαδόπουλου, Άγης Εμμανουήλ, Πάρης Σκαρτσολιάς
Στους μουσικούς αυτοσχεδιασμούς και την εκτέλεση επί σκηνής ο Σαμουήλ Ακίνολα και ο Πάρης Σκαρτσολιάς, Φωνή Τζίνη Παπαδοπούλου
Οκτώβριος, 2024
Κεντρική Σκηνή
πρεμιέρα: Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023
ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:15
διάρκεια: 110 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
τιμές εισιτηρίων: Καθημερινές: 18€ (Κανονικό), 15€ (Φοιτητικό, Ανέργων, 65+), Σάββατο: 20€ (Κανονικό), 17€ (65+), 15€ (Φοιτητικό, Ανέργων)
λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου
Αθήνα, Φθινόπωρο. Ο Χρήστος κληρονομεί από τον πατέρα του μια ημιυπόγεια αποθήκη και αρχίζει να ονειρεύεται πώς θα μπορούσε στον χώρο αυτόν να στεγάσει το όραμά του για ένα μουσικό χώρο! Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή και συμπαραστάτες του στο όνειρό του έχει την θεία του Εύα αλλά και τον αγαπημένο του φίλο τον Στέλιο Κασόνγκο. Ο Στέλιος μετανάστης τρίτης γενιάς από τη Βόρεια Κένυα και μεγαλωμένος στον Βύρωνα δέχεται με ενθουσιασμό την πρόταση συνεργασίας του Χρήστου και η προσπάθεια για την δημιουργία της επιχείρησής τους ξεκινάει και προχωράει μέχρι … την έλευση του Άλκη, του ετεροθαλούς αδελφού του Χρήστου, που θα περιπλέξει τα πράγματα και θα ανασύρει στην επιφάνεια μυστικά αλλά και δηλητηριώδεις εκφάνσεις της κοινωνίας. Πέρα και πίσω από τις προσωπικές ιστορίες των τεσσάρων ηρώων, το έργο θίγει τα, άκρως επίκαιρα, ζητήματα του ρατσισμού, των διακρίσεων αλλά και της απληστίας του ανθρώπου σε μια σύγχρονη κοινωνία όπου οπισθοδρομεί και κρύβεται πίσω από τις πληγές της. Προσωπικές και Κοινωνικές. Στη διάρκεια της ιστορίας η ένταση κορυφώνεται και οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις και συναισθήματα πρωτόγνωρα. «Ναι, το όνομά μου είναι Στέλιος Κασόνγκο!».
λίγα λόγια από τον συγγραφέα
Η ιδέα για την συγγραφή του έργου ξεκίνησε πριν την περίοδο της πανδημίας. Δυστυχώς μας πρόλαβε ο Κορωνοιός έτσι μέσα στην περίοδο της καραντίνας η έρευνα για το έργο πραγματοποιήθηκε με συνεντεύξεις και συζητήσεις μέσω διαδικτυακών πλατφορμών. Συζητήσαμε και καταγράψαμε προσωπικές ιστορίες και προβλήματα που αντιμετωπίζουν μετανάστες δεύτερης και τρίτης γενιάς, με έμφαση στην Ελληνοαφρικανική κοινότητα. Πρόκειται για ένα κοινωνικό δράμα με πικρό χιούμορ. Το κείμενο του έργου «Στέλιος Κασόνγκο» προέκυψε μετά από έρευνα, όλης της ομάδας με την ουσιαστική συμβολή του Σαμουήλ Ακίνολα, στα προβλήματα της μαύρης κοινότητας στην Αθήνα. Ο ρόλος του Στέλιου Κασόνγκο είναι εμπνευσμένος από τα βιογραφικά στοιχεία και τις εμπειρίες του ίδιου του Σ. Ακίνολα.
σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα
Ο Γιώργος Χατζηνικολάου γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική του Ε.Μ.Π. το 1981. Το 1996 δημιούργησε με την Ελένη Σκότη τη θεατρική Ομάδα Νάμα, ασχολούμενος με τη σκηνογραφία και την καλλιτεχνική διεύθυνση παραγωγής όλων των παραστάσεών της. Από το 2000 που δημιουργήθηκε το Επί Κολωνώ ανέλαβε τη γενική διεύθυνση του θεάτρου. Έχει σκηνογραφήσει και αναλάβει τη διεύθυνση παραγωγής σε πολυάριθμες παραστάσεις στο θέατρο Επί Κολωνώ, το Εθνικό Θέατρο, το θέατρο Φούρνος κ.ά. Έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία για τις σκηνογραφίες του, ανάμεσά τους το 1ο Βραβείο Σκηνογραφίας του περιοδικού Αθηνόραμα για την παράσταση Αγαπητή Ελένα της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια. Έχει μεταφράσει τις Αλεπούδες της Ντων Κινγκ, το Λεωφορείο ο Πόθος του Τένεσι Ουίλιαμς, το Η ασήμαντη λάμψη μιας νύχτας του Κόνορ Μακφέρσον, το Με λένε Έμμα του Ντάνκαν ΜακΜίλαν και τους Λαντζέρηδες του Μορίς Πάνιτς ενώ έχει υπογράψει και αρκετές διασκευές. Έχει εργαστεί ως αρχιτέκτονας από το 1982 έως και το 2012. Ο χώρος του Επί Κολωνώ είνα ένα παράδειγμα μεταξύ των όσων έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει. Σήμερα πλέον, ασχολείται κατά κύριο λόγο με την καλλιτεχνική διεύθυνση του Επί Κολωνώ, του Σύγχρονου Θεάτρου (από το 2018) και των παραγωγών της Ομάδας Νάμα.
συντελεστές
Ελένη Σκότη
Σκηνοθέτιδα
Γιώργος Χατζηνικολάου
Κείμενο – Συνεργάτης σκηνοθεσίας – Σκηνογράφος – Φωτογραφίες
Μαρία Αναματερού
Κοστούμια – Φωτογραφίες – Διεύθυνση παραγωγής
Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Φωτισμοί
Στέλιος Γιαννουλάκης
Μουσική
Βίκη Σταμούλη
Βοηθός Σκηνοθέτιδος
Στέφανος Κοσμίδης
Trailer παράστασης
Γιάννης Κ. Τσίγκας
Οπτική ταυτότητα
Δανάη Γκουντκίδου
Social media
Μαριάννα Παπάκη
Επικοινωνία παράστασης
Νώντας Δουζίνας
Επικοινωνία παράστασης
διανομή
Ελένη Σκότη
Η Ελένη Σκότη γεννήθηκε στη Βηρυτό. Τα πρώτα χρόνια της ζωής της έζησε με την οικογένειά της σε διάφορες χώρες της Μέσης Ανατολής, πριν εγκατασταθούν στην Αμερική. Ξεκίνησε τις σπουδές της το 1979 στο American Academy of Dramatic Arts στη Νέα Υόρκη. Στη συνέχεια απέκτησε BA στις θεατρικές σπουδές από το Πανεπιστήμιο της Sarah Lawrence στη Νέα Υόρκη, όπου δίδαξε ως βοηθός του Ken Cavender. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της το 1987 στο Royal Holloway and New Bedford College– London University, αποκτώντας Master Tεχνών στη Σκηνοθεσία. Μέχρι το 1989 εργάστηκε σε διάφορα θέατρα της Νέας Υόρκης, της Πενσιλβανίας και του Λονδίνου, είτε ως ηθοποιός είτε ως βοηθός σκηνοθέτη. Στη συνέχεια, εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ελλάδα. Από το 1993 έως το 1998 δίδαξε Αυτοσχεδιασμό και Υποκριτική στη Δραματική Σχολή Αρχή. Εργάστηκε επί σειρά ετών ως μόνιμη καθηγήτρια Υποκριτικής και Ρητορικής στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος-Deree και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού
Θεάτρου ως καθηγήτρια Υποκριτικής. Σήμερα διδάσκει στο Studio Νάμα, στο θέατρο Επί Κολωνώ. To 1996 ίδρυσε με τον Γιώργο Χατζηνικολάου την Ομάδα Νάμα την οποία στέγασαν το 2000 στο θέατρο Επί Κολωνώ. Έχει σκηνοθετήσει έργα των Μαρζ Γκάλγκχερ, Άρα Γουάτσον, Λεν Τζέκινς, Τζόυς Κάρολ Όουτς, Λέοναρντ Μέλφι, Ντέηβιντ Μάμετ, Ερίκ Μπογκοσιάν, Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια, Σαμ Σέπαρντ, Ντάνιελ Μακ Άιβορ, Λέοναρντ Μέλφι, Γρηγορίου Ξενόπουλου, Τζων Πάτρικ Σένλεϋ, Γκιγιέρμο Έρας, Μάριο Βάργκας Λιόσα, Ματίας Άντερσον, Έιβερι Κόρμαν, Σέρχιο Μπλάνκο, Τέρενς Ράτινγκαν, Χάρολντ Πίντερ, Ντων Κινγκ, Τένεσι Ουίλιαμς, Αυγούστου Στρίντμπεργκ, Γιάννη Τσίρου, Λέοντος Τολστόι, Μάρτιν ΜακΝτόνα, Μορίς Πάνιτς, Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, Νταβίντ Ντεσόλα. Για τις σκηνοθεσίες της έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία όπως το 1ο Βραβείο Σκηνοθεσίας του περιοδικού Αθηνόραμα για την παράσταση Αγαπητή Ελένα της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια. Για τις σκηνοθεσίες της έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία όπως το 1ο Βραβείο Σκηνοθεσίας του περιοδικού Αθηνόραμα για την παράσταση Αγαπητή Ελένα της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια, 3ο Βραβείο σκηνοθεσίας από το Αθηνόραμα και 1ο Βραβείο από το All4fun για τον Άγριο σπόρο του Γιάννη Τσίρου, 1ο Βραβείο Σκηνοθεσίας για την παράσταση Η βασίλισσα της ομορφιάς του Μ.Μακντόνα.
Γιώργος Χατζηνικολάου
Ο Γιώργος Χατζηνικολάου γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική του Ε.Μ.Π. το 1981. Το 1996 δημιούργησε με την Ελένη Σκότη τη θεατρική Ομάδα Νάμα, ασχολούμενος με τη σκηνογραφία και την καλλιτεχνική διεύθυνση παραγωγής όλων των παραστάσεών της. Από το 2000 που δημιουργήθηκε το Επί Κολωνώ ανέλαβε τη γενική διεύθυνση του θεάτρου. Έχει σκηνογραφήσει και αναλάβει τη διεύθυνση παραγωγής σε πολυάριθμες παραστάσεις στο θέατρο Επί Κολωνώ, το Εθνικό Θέατρο, το θέατρο Φούρνος κ.ά. Έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία για τις σκηνογραφίες του, ανάμεσά τους το 1ο Βραβείο Σκηνογραφίας του περιοδικού Αθηνόραμα για την παράσταση Αγαπητή Ελένα της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια. Έχει μεταφράσει τις Αλεπούδες της Ντων Κινγκ, το Λεωφορείο ο Πόθος του Τένεσι Ουίλιαμς, το Η ασήμαντη λάμψη μιας νύχτας του Κόνορ Μακφέρσον, το Με λένε Έμμα του Ντάνκαν ΜακΜίλαν και τους Λαντζέρηδες του Μορίς Πάνιτς ενώ έχει υπογράψει και αρκετές διασκευές. Έχει εργαστεί ως αρχιτέκτονας από το 1982 έως και το 2012. Ο χώρος του Επί Κολωνώ είνα ένα παράδειγμα μεταξύ των όσων έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει. Σήμερα πλέον, ασχολείται κατά κύριο λόγο με την καλλιτεχνική διεύθυνση του Επί Κολωνώ, του Σύγχρονου Θεάτρου (από το 2018) και των παραγωγών της Ομάδας Νάμα.
Μαρία Αναματερού
Η Μαρία Αναματερού γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Συντηρήτρια έργων Τέχνης και Ζωγραφικής καθώς και Ελληνικό Πολιτισμό στο Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Εργάστηκε ως συντηρήτρια έργων τέχνης στο Υπουργείο Πολιτισμού για περίπου 10 έτη. Είναι μέλος της Ομάδας Νάμα και από το 2008 εργάζεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και από το 2017 και στο Σύγχρονο θέατρο στους τομείς της οικονομικής και καλλιτεχνικής διαχείρισης των δύο θεάτρων καθώς και της επικοινωνίας και της παραγωγής των θεατρικών παραστάσεων. Ως μέλος της Ομάδας Νάμα έχει συνδράμει σε πολλές θεατρικές παραγωγές στους παρακάτω τομείς: φωτογράφιση, ενδυματολογία και σκηνογραφία. Έχει υπογράψει τα κοστούμια στις παραστάσεις: Το σπίτι με τα φίδια του Β. Χατζηγιαννίδη (σε συνεργασία με τον Γ. Χατζηνικολάου, Μικρή Επίδαυρος, 2021), Η Σιωπηλή Λίμνη του Νταβίντ Ντε Σόλα (Επί Κολωνώ, 2021), Ο Γάμος του Μάριου Ποντίκα (Επί Κολωνώ, 2022).
Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Ο Αντώνης Παναγιωτόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε εικονοληψία και συμμετείχε, ως οπερατέρ, σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Από το 1982 στράφηκε οριστικά στον θεατρικό φωτισμό. Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες σκηνοθέτες. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε μεγάλες πολιτιστικές διοργανώσεις, το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας και το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών (1986-1990). 2016: Φωτισμός της έκθεσης ζωγραφικής του Παναγιώτη Τέτση στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος. 2015: Μελέτη και φωτισμός των εικαστικών εγκαταστάσεων του πάρκου γλυπτικής του Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. 2003: Φωτιστική επιμέλεια του περιβάλλοντα χώρου της Εβδομάδας Θεατρικών Μονολόγων που διοργάνωσε η Πολιτιστική Ολυμπιάδα και φωτιστής των παραστάσεων Η Ανθρώπινη φωνή του Ζαν Κοκτό σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά με τη Φιλαρέτη Κομνηνού, Ο δρομέας της Παυλίνας Γαλανοπούλου σε σκηνοθεσία Νίκου Αλευρά με τον Χρήστο Τσάγκα, και Η Εβραία του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Νέλλης Καρρά με τη Μάνια Παπαδημητρίου. 2002: Φωτιστική επιμέλεια του περιβάλλοντα χώρου της Εβδομάδας Θεατρικών Μονολόγων που διοργάνωσε η Πολιτιστική Ολυμπιάδα και φω τιστής των παραστάσεων Οι ηλικίες του γελοίου σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη με τον Λάκη Λαζόπουλο και Τσερνομπίλ, ένα χρονικό του μέλλοντος σε σκηνοθεσία Άννας Βαγε νά και Δημήτρη Οικονόμου, που δόθηκαν στο πλαίσιο της Εβδομάδας. 2000: Εγκαίνια Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. 1999: «Ιερή γη» Έκθεση Αγιογραφιών των Βαλκανίων στο Ζάππειο Μέγαρο.
Στέλιος Γιαννουλάκης
Συνθέτει μουσική και σχεδιάζει ήχο για χορό, θέατρο, κινηματογράφο, video και mobile εφαρμογές, ασχολείται με την ανάπτυξη video-games, με την κατασκευή πειραματικών μουσικών οργάνων και τον αυτοσχεδιασμό. Παίζει και ηχογραφεί solo ή με διάφορα μουσικά σχήματα (Schema Musicalis, ElektroBalkana, RSLG quartet κ.α.). Σπουδές Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Βιοϊατρικής Τεχνολογίας (ΕΜΠ), Master of Arts στην Ψηφιακή Μουσική Τεχνολογία (Keele University), PhD στην Ηλεκτροακουστική Σύνθεση (University of Wales Bangor). Έργα του έχουν διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς σύνθεσης και παίζονται σε διεθνή φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής. Αυτή είναι η όγδοη κατά σειρά συνεργασία του με την Ομάδα Νάμα.
Βίκη Σταμούλη
Γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ και κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος “Πολιτισμικές Σπουδές” του ΕΚΠΑ, με θέμα διπλωματικής εργασίας “Η ανατροπή στη θεατρική αναπαράσταση. Αρτώ και Μπέκετ”. Σπούδασε με υποτροφία στη Δραματική Σχολή “Βασίλης Διαμαντόπουλος – Ίασμος”, ήταν μέλος της θεατρικής ομάδας “Δρυς” το υ ΕΚΠΑ και έχει παρακολουθήσει το εργαστήρι “Πλάθοντας έναν ρόλο Ι” του Εθνικού Θεάτρου και το σεμινάριο “Αυτόματος αυτοσχεδιασμός”, σε διδασκαλία Ελένης Σκότη. Είναι κάτοχος διπλωμάτων κλασικού μπαλέτου και μοντέρνου χορού (RAD). Μέσω του Ευρωπαϊκού προγράμματος “ERASMUS”, φοίτησε ένα εξάμηνο στο Πανεπιστήμιο της Λισαβόνας, (Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa), με αντικείμενο “Το Θέατρο και το Θέαμα”, ενώ έχει παρακολουθήσει και το σεμινάριο “Πολιτιστική Διαχείριση | Μουσειολογία” στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση. Ολοκλήρωσε την πρακτική της στο Γραφείο Τύπου της Τανιοθήκης της Ελλάδος | Μουσείο Κινηματογράφου. Ήταν μέλος του τμήματος επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων για τις παραστάσεις παιδικού θεάτρου της θεατρικής ομάδας “Μικρός Νότος”. Ήταν διευθύντρια παραγωγής σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ 3 και δούλεψε επί σειρά ετών σε γκαλερί έργων τέχνης, με αντικείμενο την οργάνωση εικαστικών εκθέσεων, καθώς και την Επικοινωνία και τις Δημόσιες σχέσεις.
Στέφανος Κοσμίδης
Ο Στέφανος Κοσμίδης Γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 1996.Εργάζεται στο θέατρο και τον κινηματογράφο από το 1994. Στον Κινηματογράφο έχει δουλέψει ως ηθοποιός με τον Γιάννη Ξανθόπουλο, Αλέξανδρο Αβρανά, Θάνο Ψυχογιό, Ζαχαρία Μαυροειδή, Αγγελική Αντωνίου,Ασημίνα Προέδρου. Έχει υπάρξει βοηθός του Αλέξανδρου Αβρανά στο ντοκιμαντέρ για την ζωή του Θεόδωρου Αγγελόπουλου με αφορμή την τελευταία του ταινία καθώς και στο ντοκιμαντέρ «Μόραλης» για λογαριασμό του Μουσείου Μπενάκη. Κινηματογράφησε απο το 2012 ως το 2017 το Athens Digital Art Festival καθώς και την Documenta 14 το 2017. Το 2016 δημιούργησε την εταιρεία παραγωγής «ΌΡΚΗ» η οποία έχει ως βασική προτεραιότητα, μεταξύ άλλων, την κάλυψη και παραγωγή καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, κινηματογράφηση θεατρικών παραστάσεων και θεατρικών τρέιλερ.
Ιωάννης Κ. Τσίγκας
Γεννήθηκε το 1978 στην Καβάλα. Σπούδασε Κινηματογράφο και Κοινωνιολογία [Master of Arts, The University of Glasgow] στη Σκοτία. Από το 1997 έως και το 2012 ήταν ο εκδότης του μηνιαίου πολιτικού-πολιτιστικού περιοδικού ΠΕΡΙωΔΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ [Βραβείο Δημοσιογράφων ΕΡΤ για «Το καλύτερο περιοδικό της Ελλάδας» στο πλαίσιο του θεσμού της «Κυβέρνησης των Μη Κυβερνητικών» το 1999 και Βραβείο Ιδρύματος Αθ. Μπότση το 2003]. Από το 2005 ασχολείται ενεργά με το Editorial Design, όντας αυτοδίδακτος. Από το 2014 μέχρι και σήμερα είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κάπα Εκδοτικής, έχοντας σχεδιάσει πάνω από 300 βιβλία, κατά κύριο λόγο θεατρικές εκδόσεις, αλλά και ποίηση, λογοτεχνία, δοκίμια και μελέτες κ.ά. Ως σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας και εκδόσεων έχει δουλέψει για λογαριασμό φορέων [Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ακαδημία Αθηνών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ερευνητικό Κέντρο ΜΟΗΑ κ.ά.], διοργανώσεων [Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Φεστιβάλ Φιλίππων, Cosmopolis Festival κ.ά.], θεατρικών χώρων [θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, θέατρο Επί Κολωνώ, Σύγχρονο Θέατρο, θέατρο Ιλίσια κ.ά.] αλλά και εταιριών παραγωγής [Πολιτιστικός Οργανισμός Λυκόφως, Broadway Show Productions κ.ά.]. Το 2020 σχεδίασε για λογαριασμό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και της MANTILITY την επετειακή σειρά μεταξωτών μαντιλιών βασισμένη στη Συλλογή Θανάση και Μαρίνας Μαρτίνου για την έκθεση «Αρχαιολατρεία και Φιλελληνισμός» με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση [φιναλίστ στα ΕΒΓΕ στην Κατηγορία «Πολλαπλές Εφαρμογές»], ενώ το 2021 σχεδίασε για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τη σειρά μεταξωτών μαντιλιών «Μ9» που διατίθενται από το M Shop, το πωλητήριο του Μεγάρου. Με το θέατρο Επί Κολωνώ και την Ομάδα Νάμα συνεργάζεται από το 2016.
Δανάη Γκουτκίδου
Γεννήθηκε στην Λάρισα το 1993. Το 2017 αποφοίτησε με αριστείo από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών – Σχολή Καλών Τεχνών του ΠΑ.ΠΕΛ. Ως φοιτήτρια ακόμη εργάσθηκε ως βοηθός σκηνοθέτη, ενώ παράλληλα ήταν υπεύθυνη επικοινωνίας στο Λύκειο Επιδαύρου του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Από το 2017 ασχολείται με το θεατρικό παιχνίδι για παιδιά και ενήλικες, κάνοντας θερινά εργαστήρια στη Λήμνο ενώ η ομάδα της έχει συμμετάσχει δις στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Νέων στις Συρακούσες. Το 2019 έλαβε υποτροφία για τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο διεθνές πρόγραμμα Digital Media, Communication and Journalism στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ενώ σήμερα εργάζεται στον τομέα της Ψηφιακής Επικοινωνίας.
Μαριάννα Παπάκη
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και αριστούχος απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του ίδιου Τμήματος. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος σε Μέσα Ενημέρωσης (ενδεικτικά: Αθήνα 9.84, περιοδικά «Δίφωνο» και «Όασις», Culturenow.gr) ασχολούμενη κυρίως με θέματα πολιτισμού. Έχει υπογράψει τη δραματουργική επεξεργασία στη ραδιοφωνική παράσταση «Στη Χώρα Ίψεν» (σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου, Τρίτο Πρόγραμμα – ΕΡΤ, 2022) και την διασκευή και δραματουργική επεξεργασία στη ραδιοφωνική παράσταση «Κελί» (σκηνοθεσία: Γιώργος Βουδικλάρης, Δεύτερο Πρόγραμμα – ΕΡΤ, 2023). Από το 2012, μαζί με τον Νώντα Δουζίνα, είναι υπεύθυνη υπηρεσιών Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας πολιτιστικών γεγονότων συνεργαζόμενη με Καλλιτεχνικές Ομάδες, Φορείς και Φεστιβάλ και Θέατρα. Με το θέατρο Επί Κολωνώ συνεργάζεται στον τομέα της Επικοινωνίας και των Υπηρεσιών Γραφείου Τύπου από το 2021.
Νώντας Δουζίνας
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος του Τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (Μ.Ι.Θ.Ε.) του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΙΦΕΤ), του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2004 έως το 2022 εργάστηκε ως δημοσιογράφος (Culturenow.gr, Τηλεοπτική Εκπομπή Traction, Περιοδικό & website 4Τροχοί κ.α.) καθώς και σε Γραφεία Τύπου Διεθνών Διοργανώσεων. Από το 2012, μαζί με τη Μαριάννα Παπάκη είναι υπεύθυνος υπηρεσιών Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας πολιτιστικών γεγονότων συνεργαζόμενος με Καλλιτεχνικές Ομάδες, Φορείς και Φεστιβάλ και Θέατρα. Με το θέατρο Επί Κολωνώ συνεργάζεται στον τομέα της Επικοινωνίας και των Υπηρεσιών Γραφείου Τύπου από το 2021.
Σαμουήλ Ακίνολα
Γεννήθηκε στην ΑΘήνα. Φοίτησε στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης “Δήλος” (2016) και έχει παρακολουθήσει μαθήματα αυτόματου αυτοσχεδιασμού με την Ελένη Σκότη (2022 – 2023), υποκριτικής
και αυτοσχεδιασμού με τον Δημήτρη Λάλο (2014-2016) και υποκριτικής στην ομάδα “Άντωση” με τον Παντελή Καψάλη (2013), ενώ εκπαιδεύεται στη μάσκα μέσω του σεμιναρίου “Full face mask” με την Έλενα
Μαυρίδου (2019 – 2023). Έχει συμμετάσχει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις όπως το μιούζικαλ Musicoma (2022), μουσικοθεατρική μεταφορά του ομώνυμου κόμικ, σε διασκευή και σκηνοθεσία Μ. Όλιας Ντακογιάννη, Αγώνας νέγρου και σκύλων του Bernard Marie Koltès (2021 – 2022), σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Σωτηρίου, Moby Dick του Herman Melville (2020), σε μετάφραση και απόδοση σε μιούζικαλ από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή (2018), σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη, Ruined της Lynn Nottage (2016) στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Ντέννις Ρέιντ, Το Τάβλι του Δημήτρη Κεχαΐδη (2015 – 2017), σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λάλου, Δυτική αποβάθρα του Bernard Marie Koltès (2014 – 15), σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Comédie de Reims, Ludovic Lagarde, Βάκχες του Ευριπίδη (2013 – 14) – ως μουσικός και ηθοποιός – σε 54 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη, Η Δίψα του Ευγένιου Ο’Νηλ, (2013-14) (Δεκέμβριο – Ιανουάριο), σε σκηνοθεσία Πάνου Ηλιακόπουλου, Ο κουλοχέρης του Σποκέϊν, του Μάρτιν ΜακΝτόνα (2012 – 14) – για δύο συνεχή χρόνια – σε σκηνοθεσία Νίκου Χανιωτάκη, Πινόκιο αλήθεια κάτω απο τη μύτη μας του Carlo Collodi (2011), σε σκηνοθεσία Νίκου Χανιωτάκη, Ο κύκλος των χαμένων ποιητών (2010), σε σκηνοθεσία Νίκου Καμπουράκη, Θέατρο δρόμου, (2010) μουσικοθεατρική ομάδα Μορφέας, στο πλαίσιο του προγράμματος Διαδράσεις πολιτισμού (περιοδεία σε δέκα πόλεις της Ελλάδας), σε σκηνοθεσία Μιχάλη Αφολαγιάν, Το κλουβί με τις τρελές (2009), σε σκηνοθεσία Χρήστου Σούπου, στην παιδική παράσταση Κι όμως… κινείται (2017 – 18), σε σκηνοθεσία Γλύκα Στόιου και σε Performance στο πλαίσιο του προγράμματος “In and out – Change” (2019), στο οποίο συνεργάστηκαν Έλληνες και Γερμανοί ηθοποιοί, υπό την καθοδήγηση του Φάνη Κατέχου και της Giovanna Michaliadi Sarti. Στον κινηματόγραφο έχει συμμετάσχει στις ταινίες μεγάλου μήκους Man of God (2020), σε σενάριο και σκηνοθεσία Yelena Popovic, Ο Ράφτης (2019), σε σενάριο και σκηνοθεσία της Σόνια Λίζα Κέντερμαν, Holy Boom (2017), σε σενάριο Μαρίας Λάφη και Έλενας Δημητρακοπούλου και σκηνοθεσία Μαρίας Λάφη, Do Ιt Yourself (2016), σε σενάριο και σκηνοθεσία Δημήτρη Τσιλιφώνη και στις μικρού μήκους ταινίες Hotel Centaur (2023), σε σκηνοθεσία Lino Kafidas και Dimitrios Kafidas Bycatch (2021), σε σενάριο και σκηνοθεσία Ισαβέλλας Μαργάρα, Cloud (2019), σε σενάριο και σκηνοθεσία Μιχάλη Δημητρίου, Αίτημα Θανάτου (2016), σε σενάριο και σκηνοθεσία Γιάννη Ζαφειρόπουλου, και Stolen Futures (2014), σε σενάριο και σκηνοθεσία Βαε Αμπραμιάν και Πέτρου Γιασεμή. Στην τηλεόραση έχει συμμετάσχει στο Έτερος Εγώ – Κάθαρσις (2020), σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια και Άσφαιροι (2016), σε σενάριο Ζήση Ρούμπου και Δημήτρη Πλατανιά και σκηνοθεσία Δημήτρη Πλατανιά. Έχει κάνει μεταγλωττίσεις όπως Ο Μικροπόδαρος (Smallfoot), αμερικανική ταινία, animation: Γκουάνγκι, σκηνοθεσία Κάρεϊ Κερκπάτρικ , Μπάτε Σκύλοι Αλέστε (The Secret Life of Pets), αμερικανική ταινία, animation: Κουνέλι, σκηνοθεσία Κρις Ρενό, Γιάρου Τσένι και σπικάζ στο Περίπτερο, επεισόδιο Λευκός Γάμος, σε σενάριο – σκηνοθεσία – σχέδιο – animation INSERT COIN PRODUCTIONS. Παίζει αφρικανικά κρουστά (djembe, dundun) και έχει συμμετάσχει ως μουσικός σε συναυλίες και φεστιβάλ (Kreuzberg, Αφρικάνα, Tin Pan Alley, Τεχνόπολη Αθηνών, Etnico, Ακαδημία Πλάτωνος (Ελαιώνας Festival 2015), Ανοιχτό θεατράκι Αμπελοκήπων (Ethnic festival 2017), Καβάλα Ethnic Festival (2017) με το σχήμα ANASA drummers, για τη συνοδεία του χορευτικού σχήματος Bantu girls, στο μουσικό σύνολο, το οποίο συνόδευε τη χορευτική ομάδα της Δάφνης Ασημακοπούλου στην τελετή έναρξης της γιορτής του Χαρουνά Ντεμπελέ (Harouna Dembélé), Watoto African Festival (2015 ) με το σχήμα ANASA drummers, (2014) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στο πλαίσιο της ημερίδας “Game changers – Industry Disruptors”, ενώ έχει συμμετάσχει και σε δράσεις όπως Το ηφαίστειο της διαφορετικότητας – Diversity Volcano (2019) με την οργάνωση Generation 2.0, μία δράση που χρησιμοποιεί ένα επιδαπέδιο παιχίδι με στόχο την κατανόηση και την εξοικείωση των μαθητών με έννοιες όπως αυτήν της διαφορετικότητας, της διαπολιτισμικότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ΦΟ-ΡΑ STOP! (Φόβος – Ρατσισμός STOP!) (2015-16), μια δράση στα σχολεία εμπνευσμένη από το έργο Τρίτο Κύμα των Τζόζεφ Ρόμπινετ και Ρον Τζόουνς που παρουσιάστηκε στη Νεανική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στο θέατρο ΧΩΡΑ, με στόχο την εξομάλυνση των ανθρωπίνων σχέσεων με βάση τη διαφορετικότητα και ΦΡΥΚΤΩΡΙΑ της Μ.Κ.Ο. ΑΝΤΙΡΡΟΠΟΝ, βιωματικά εργαστήρια και δραστηριότητες με άξονα στοιχεία που απορρέουν από την πολιτική ιδιότητα, όπως οι ελευθερίες, οι δεσμεύσεις, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις. Το έργο θίγει θέματα διαπολιτισμικότητας, συμπεριλαμβάνοντας ευάλωτες ομάδες, όπως την κοινωνική ομάδα των Ρομά.
Τζίνη Παπαδοπούλου
Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολή του ΕΚΠΑ, αριστούχος της Σχολής Θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ και αριστούχος της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου. Εργάζεται στο θέατρο από το 1993. Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως οι Κ. Ρουγγέρη, Κ. Τσιάνος, Σ. Α. Ευαγγελάτος, Β. Θεοδωρόπουλος, Κ. Δαμάτης, Σ. Χατζάκης, Στ. Λιβαθινός, Μ. Μουμούρης, Θ Γκαγκάς, Στ. Τσακίρης, C. Grauzinis, Ρ. Πατεράκη, Σ. Κακκάλας κ.α. στο Εθνικό θέατρο, το Αμφιθέατρο, το Θεσσαλικό θέατρο, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου, το θέατρο του Νέου Κόσμου, το θέατρο της οδού Κεφαλληνίας, σε ρόλους όπως Στέλλα Βιολάντη στο ομώνυμο έργο του Γρ. Ξενόπουλου, Ερωφίλη στο ομώνυμο έργο του Γ. Χορτάτζη, Μπελίσα στο Περλιμπλίν και Μπελίσα του Φ. Γκ. Λόρκα, Φανίτσα στους Φοιτητές του Γρ. Ξενόπουλου, Αντιγόνη στις Φοίνισσες του Ευριπίδη, Ερμιόνη στην Ανδρομάχη του Ευριπίδη, Βάρια στο Βυσσινόκηπο του Α. Τσέχωφ, Ανγκούστιας στο Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα του Φ. Γκ. Λόρκα, Ωραία Ελένη στο Ποια Ελένη των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, Δεσποινίδα Τζούλια στο Δεσποινίς Τζούλια του Στρίντμπεργκ, Διηάνειρα στις Τραχίνιες του Σοφοκλή κ.α.Έχει συμμετάσχει σε τηλεοπτικές σειρές όπως: Γόβα στιλέτο σε σκην. Ρ. Εσκενάζυ, Πρόβα νυφικού, σε σκηνοθεσία Κ. Κουτσομύτη, Με θέα στο πέλαγος, σε σκηνοθεσία Γ. Βασιλειάδη, Πόσο γλυκά με σκοτώνεις σε σκηνοθεσία Στρ. Θεοδωράτου, Ο άγγελός μου ο διάβολός μου σε σκηνοθεσία Αν. Σκλάβου. Από τον Φεβρουάριο του 2023 συμμετέχει στην σειρά του OPEN Έρωτας φυγάς. Έχει ασχοληθεί περισσότερα από 20 χρόνια με τη μεταγλώττιση σειρών και παιδικών εκπομπών τόσο ως ηθοποιός, όσο και ως σκηνοθέτης. Από το 2015 διδάσκει υποκριτική στη δραματική σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου.
Άγης Εμμανουήλ
Γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε το 1996 από τη Δραματική σχολή του Θεάτρου “Εμπρός”. Διετέλεσε στέλεχος του ιστορικού θεάτρου, παίζοντας σε 7 παραστάσεις από το 1994 έως το 2005 (Γυάλινος Κόσμος, Αγγέλα, Το Τάβλι, Ένα Ψέμα του Μυαλού, κ.α.) . Συνεργάστηκε με σημαντικούς σκηνοθέτες στο ελεύθερο θέατρο, σε παραστάσεις κλασικών έργων. Πρωταγωνίστησε σε τηλεοπτικές σειρές και ελληνικές και ξένες κινηματογραφικές παραγωγές, μεταξύ των οποίων στο ντοκιμαντέρ της ZDF Die Legend von Marathon όπου υποδύθηκε τον Φειδιππίδη κατά τη διάρκεια του Άθλου του(2004). Σκηνοθέτησε το μυθιστόρημα των Τζακ Κέρουακ και Ουίλλιαμ Μπάροουζ Και Έβρασαν οι Ιπποπόταμοι στις Γούρνες τους, το οποίο κατόπιν έγινε ταινία με τίτλο Kill your Darlings. Έγραψε μαζί με τον νευρολόγο επίκουρο καθηγητή του ΕΚΠΑ, Αναστάσιο Μπονάκη και σκηνοθέτησε το εφηβικό θεατρικό Κρίση είναι θα περάσει, το οποίο παρουσιάστηκε σε διάφορα σχολεία την περίοδο 2018 – 2020, υπό την αιγίδα του Ομίλου της Ουνέσκο Πειραιώς και Νήσων. Το έργο καταπιάνεται με ένα ευαίσθητο ιατρικό θέμα – αυτό της επιληψίας- και έχει ως στόχο μέσα σε ένα χιουμοριστικό πλαίσιο, να ενημερώσει τους μαθητές και να αποδυναμώσει ένα κοινωνικό στίγμα που αντέχει ακόμα και στις μέρες μας. Είναι Πρόεδρος της Επιτροπής του Υπουργείου Πολιτισμού των Πτυχιακών εξετάσεων των Ανώτερων Δραματικών Ιδιωτικών Σχολών. Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ακτιβιστικές δράσεις: Συλλογή και παράδοση ειδών πρώτης ανάγκης σε τάγμα πυροσβεστών στις καταστροφικές φωτιές του 2007, στην Πελοπόννησο, 240 χιλιόμετρα για τον αιγιαλό, έναν πενθήμερο υπερμαραθώνιο με παράλληλες εκδηλώσεις για την προστασία του αιγιαλού (8/7/2014-12/7/2014), Μικρός Περίπατος, μία αναβίωση της διαδρομής από την Κουμουνδούρου ως την Ακρόπολη, που διένυσαν για να κατεβάσουν τη ναζιστική σημαία ο Μανώλης Γλέζος και ο Λάκης Σάντας (30/5/2020), 2421 χιλιόμετρα για την κλιματική αλλαγή, από την Αθήνα στη Γλασκώβη (11/8/2021-5/11/2021) Έχει υπάρξει αθλητής στίβου στον Πανελλήνιο, μπάσκετ στον Γ.Σ Χαλανδρίου και άλλων αθλημάτων και τρέχει μαραθώνιο από το 1996 και υπερμαραθώνιο από το 2014 (27 Μαραθωνίους – 9 Υπερμαραθωνίους). Βρίσκεται στην ολοκλήρωση της συγγραφής του πρώτου του βιβλίου που έχει κεντρικό θέμα τη δράση 2421 χιλιόμετρα για την κλιματική αλλαγή.
Πάρης Σκαρτσολιάς
Γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Θεάτρου τέχνης Καρόλου Κουν (2016-2019). Η πρώτη του συμμετοχή στην τηλεόραση ήταν σε ηλικία 12 ετών στη σειρά Καφέ της Χαράς (2003 – 2006), των Χάρη Ρώμα και Άννας Χατζησοφιά και ακολούθησαν οι συμμετοχές στο Ταμαμ (2014 – 2016), σε διασκευή σεναρίου Βασίλη Ρίσβα και Δήμητρας Σακαλή και σκηνοθεσία Πιέρρου Ανδρακάκου και Καφε της Χαράς 2 (2019 – 2021) των Ρώμα και Χατζησοφιά. Στο θέατρο, έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις Οιδίπους Τύραννος (2023 – 2024) στο Από Μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου, Αμερικανικός βούβαλος (2022 – 2023) στο θέατρο Φούρνος, σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου, Όχι άλλο Μαρία (2020 – 2021) στο θέατρο Βολτ, σε σκηνοθεσία Στέλιου Καλαϊτζή, Μικρές Αλεπούδες (2019 – 2022) στο studio Μαυρομιχάλη, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, Σαμάνθα και Μαξ– (2019 – 2022) στο θέατρο Βολτ, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αντωνιάδη, Ερόικα (2017 – 2018) στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν, σε σκηνοθεσία Γιολάντας Μαρκοπούλου, Αχαρνείς (2015 – 2016) στο Μέγαρο Μουσικής, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη και Άντρες έτοιμοι για όλα (2015 – 2016) στο Θέατρο Λαμπέτη, σε σκηνοθεσία των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου.