Στέλιος Κασόνγκο

του Γιώργου Χατζηνικολάου από την Ομάδα Νάμα σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη

Στέλιος Κασόνγκο

του Γιώργου Χατζηνικολάου από την Ομάδα Νάμα σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη

Στέλιος Κασόνγκο

του Μάριου Ποντίκα από την Ομάδα Νάμα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη

αρχική | τρέχουσες παραστάσεις | Στέλιος Κασόνγκο

Το Επί Κολωνώ παρουσιάζει την παράσταση “Στέλιος Κασόνγκο” του Γιώργου Χατζηνικολάου σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη.

Η νέα παράσταση της Ομάδας Νάμα είναι ένα δικό της καλλιτεχνικό δημιούργημα, από την έρευνα και το κείμενο έως το τελικό ανέβασμά της επί σκηνής. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 20 Οκτωβρίου στη Κεντρική Σκηνή.

Ερμηνεύουν: Σαμουήλ Ακίνολα, Τζίνη Παπαδόπουλου, Άγης Εμμανουήλ, Πάρης Σκαρτσολιάς

Στους μουσικούς αυτοσχεδιασμούς και την εκτέλεση επί σκηνής ο Σαμουήλ Ακίνολα και ο Πάρης Σκαρτσολιάς, Φωνή Τζίνη Παπαδοπούλου

 

Οκτώβριος, 2024

Κεντρική Σκηνή

πρεμιέρα: Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023

ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:15

διάρκεια: 110 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

τιμές εισιτηρίων: Καθημερινές: 18€ (Κανονικό), 15€ (Φοιτητικό, Ανέργων, 65+), Σάββατο: 20€ (Κανονικό), 17€ (65+), 15€ (Φοιτητικό, Ανέργων)

λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου

Αθήνα, Φθινόπωρο. Ο Χρήστος κληρονομεί από τον πατέρα του μια ημιυπόγεια αποθήκη και αρχίζει να ονειρεύεται πώς θα μπορούσε στον χώρο αυτόν να στεγάσει το όραμά του για ένα μουσικό χώρο! Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή και συμπαραστάτες του στο όνειρό του έχει την θεία του Εύα αλλά και τον αγαπημένο του φίλο τον Στέλιο Κασόνγκο. Ο Στέλιος μετανάστης τρίτης γενιάς από τη Βόρεια Κένυα και μεγαλωμένος στον Βύρωνα δέχεται με ενθουσιασμό την πρόταση συνεργασίας του Χρήστου και η προσπάθεια για την δημιουργία της επιχείρησής τους ξεκινάει και προχωράει μέχρι … την έλευση του Άλκη, του ετεροθαλούς αδελφού του Χρήστου, που θα περιπλέξει τα πράγματα και θα ανασύρει στην επιφάνεια μυστικά αλλά και δηλητηριώδεις εκφάνσεις της κοινωνίας. Πέρα και πίσω από τις προσωπικές ιστορίες των τεσσάρων ηρώων, το έργο θίγει τα, άκρως επίκαιρα, ζητήματα του ρατσισμού, των διακρίσεων αλλά και της απληστίας του ανθρώπου σε μια σύγχρονη κοινωνία όπου οπισθοδρομεί και κρύβεται πίσω από τις πληγές της. Προσωπικές και Κοινωνικές. Στη διάρκεια της ιστορίας η ένταση κορυφώνεται και οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις και συναισθήματα πρωτόγνωρα. «Ναι, το όνομά μου είναι Στέλιος Κασόνγκο!».

λίγα λόγια από τον συγγραφέα

Η ιδέα για την συγγραφή του έργου ξεκίνησε πριν την περίοδο της πανδημίας.  Δυστυχώς μας πρόλαβε ο Κορωνοιός έτσι μέσα στην περίοδο της καραντίνας η έρευνα για το έργο πραγματοποιήθηκε με συνεντεύξεις και συζητήσεις μέσω διαδικτυακών πλατφορμών. Συζητήσαμε και καταγράψαμε προσωπικές ιστορίες και προβλήματα που αντιμετωπίζουν μετανάστες δεύτερης και τρίτης γενιάς, με έμφαση στην Ελληνοαφρικανική κοινότητα. Πρόκειται για ένα κοινωνικό δράμα με πικρό χιούμορ. Το κείμενο του έργου «Στέλιος Κασόνγκο» προέκυψε μετά από έρευνα, όλης της ομάδας με την ουσιαστική συμβολή του Σαμουήλ Ακίνολα, στα προβλήματα της μαύρης κοινότητας στην Αθήνα. Ο ρόλος του Στέλιου Κασόνγκο είναι εμπνευσμένος από τα βιογραφικά στοιχεία και τις εμπειρίες του ίδιου του Σ. Ακίνολα.

σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα

Ο Γιώργος Χατζηνικολάου γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική του Ε.Μ.Π. το 1981. Το 1996 δημιούργησε με την Ελένη Σκότη τη θεατρική Ομάδα Νάμα, ασχολούμενος με τη σκηνογραφία και την καλλιτεχνική διεύθυνση παραγωγής όλων των παραστάσεών της. Από το 2000 που δημιουργήθηκε το Επί Κολωνώ ανέλαβε τη γενική διεύθυνση του θεάτρου. Έχει σκηνογραφήσει και αναλάβει τη διεύθυνση παραγωγής σε πολυάριθμες παραστάσεις στο θέατρο Επί Κολωνώ, το Εθνικό Θέατρο, το θέατρο Φούρνος κ.ά. Έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία για τις σκηνογραφίες του, ανάμεσά τους το 1ο Βραβείο Σκηνογραφίας του περιοδικού Αθηνόραμα για την παράσταση Αγαπητή Ελένα της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια. Έχει μεταφράσει τις Αλεπούδες της Ντων Κινγκ, το Λεωφορείο ο Πόθος του Τένεσι Ουίλιαμς, το Η ασήμαντη λάμψη μιας νύχτας του Κόνορ Μακφέρσον, το Με λένε Έμμα του Ντάνκαν ΜακΜίλαν και τους Λαντζέρηδες του Μορίς Πάνιτς ενώ έχει υπογράψει και αρκετές διασκευές. Έχει εργαστεί ως αρχιτέκτονας από το 1982 έως και το 2012. Ο χώρος του Επί Κολωνώ είνα ένα παράδειγμα μεταξύ των όσων έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει. Σήμερα πλέον, ασχολείται κατά κύριο λόγο με την καλλιτεχνική διεύθυνση του Επί Κολωνώ, του Σύγχρονου Θεάτρου (από το 2018) και των παραγωγών της Ομάδας Νάμα.

 

συντελεστές

Ελένη Σκότη

Σκηνοθέτιδα

Γιώργος Χατζηνικολάου

Κείμενο – Συνεργάτης σκηνοθεσίας  –  Σκηνογράφος – Φωτογραφίες

Μαρία Αναματερού

Κοστούμια – Φωτογραφίες – Διεύθυνση παραγωγής

Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Φωτισμοί

Στέλιος Γιαννουλάκης

Μουσική

Βίκη Σταμούλη

Βοηθός Σκηνοθέτιδος

Στέφανος Κοσμίδης

Trailer παράστασης

Γιάννης Κ. Τσίγκας

Οπτική ταυτότητα

Δανάη Γκουντκίδου

Social media

Μαριάννα Παπάκη

Επικοινωνία παράστασης

Νώντας Δουζίνας

Επικοινωνία παράστασης

διανομή

Σαμουήλ Ακίνολα

Στέλιος 

Τζίνη Παπαδοπούλου

Εύα

κριτικές

Είδαμε το «Στέλιος Κασόνγκο» από την Ομάδα Νάμα στο Επί Κολωνώ

Ο Γιώργος Χατζηνικολάου γράφει και σκηνοθετεί μαζί με την Ελένη Σκότη μια παράσταση για τις...

Κριτική για την παράσταση Στέλιος Κασόνγκο – Αθηνόραμα

Τα ζητήματα ρατσισμού στην ελληνική κοινωνία απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου...

Είδαμε και προτείνουμε: “Στέλιος Κασόνγκο” στο Θέατρο Επί Κολωνώ

 Στέλιος Κασόνγκο Θέατρο Επί Κολωνώ «Μ'αν μ'αγαπάς σα σ' αγαπώ, και θες με σα σε θέλω, Τον αδερφό...

Στο Θέατρο Επί Κολωνώ το αντιρατσιστικό ρεαλιστικότατο δράμα «Στέλιος Κασόνγκο» από την Ομάδα Νάμα

Εάν θέλουμε να παραμείνουμε άνθρωποι θα πρέπει να βλέπουμε, να γράφουμε, να συνδημιουργούμε και να...

«Στέλιος Κασόνγκο» στο θέατρο Επί Κολωνώ: Μια φέτα κανονικότητας

Η Ομάδα Νάμα παρουσιάζει μια δουλειά βγαλμένη από τα σπλάχνα της, σε κείμενο του Γιώργου...

Άποψη πάνω στην παράσταση «Στέλιος Κασόνγκο», του Γιώργου Χατζηνικολάου, σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη, στο θέατρο Επί Κολωνώ.

Άποψη πάνω στην παράσταση «Στέλιος Κασόνγκο», του Γιώργου Χατζηνικολάου, σε σκηνοθεσία της Ελένης...

σχετικά νέα

Άγης Εμμανουήλ: «…δεν αισθάνομαι καλλιτέχνης. Εξερευνητής θα μου ταίριαζε περισσότερο, οραματιστής και επαναστάτης…»

Η Ομάδα Νάμα φέρνει ένα βαθιά κοινωνικό έργο, στη Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ, που θίγει άκρως...

Ελένη Σκότη: «Το θέατρο είναι μια προσφορά»

Μια ανήλικη γυναίκα βιάζεται. Στο όνομα της αποκατάστασης της τρωθείσας οικογενειακής «τιμής»,...

Ποιος είναι αυτός ο «Στέλιος Κασόνγκο» που έρχεται στο Επί Κολωνώ;

Ο ιδιαίτερος ρόλος του Στέλιου Κασόνγκο είναι εμπνευσμένος από τα βιογραφικά στοιχεία και τις...

Σαμουήλ Ακίνολα: «Δεν είμαστε εξωγήινοι, άνθρωποι είμαστε»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός μιλάει για την περιπέτεια του να ζεις ως Αφροέλληνας στην Ελλάδα, για...