από
Δευτέρα 31 Μαΐου έως
Σάββατο 31 Ιουλίου
2010
στις 21:30 μμ
Off-off Athens 2010
3ο
φεστιβάλ θεατρικού perfomance
29 νέα θεατρικά σχήματα στη σκηνή του φουαγιέ
Off-Off Athensκαι πάλι στο Επί Κολωνώ
για 3η συνεχή χρονιά με μεγαλύτερη ακόμη συμμετοχή!
Παίρνουν μέρος 29
ομάδες και η κάθε μία θα παρουσιάσει τη δουλειά της, όπως και
πέρσι, σε δύο
συνεχείς μέρες (Δευτέρα/Τρίτη, Τετάρτη/Πέμπτη και
Παρασκευή/Σάββατο). Κατ' εξαίρεση, τις Κυριακές 6/6 & 13/6, θα
δείξουν τη δουλειά τους δύο ακόμη ομάδες. Η διάρκεια των
παραστάσεων δεν θα υπερβαίνει τα 50
λεπτά.
Την Κυριακή 23 Μαΐου
στις 21.30 διοργανώθηκε βραδιά
παρουσίασης
των ομάδων με προσκεκλημένους δημοσιογράφους, ηθοποιούς,
σκηνοθέτες και όλους όσους συμμετέχουν στο φεστιβάλ, όπου
έγινε προβολή του βίντεο με τα trailers των ομάδων.
Το συγκεκριμένο βίντεο, που περιλαμβάνει πολύ ενδιαφέροντα
βιντεοκλίπ, προβάλλεται κάθε βράδυ μετά την παράσταση.
χορηγοίεπικοινωνίας: με την υποστήριξη:
Πρόγραμμα φεστιβάλ
Off-Off Athens 2010
1
«Πεινάει Κανείς»
31/5 - 1/6 Δευτέρα -Τρίτη
Πέντε άνθρωποι , διαφορετικής
ηλικίας, κουλτούρας και επαγγέλματος συναντιούνται σε ένα
εργαστήριο υποκριτικής με θέμα την πείνα και τον κανιβαλισμό. Ο
στόχος είναι να προσεγγίσουν το θέμα μέσα από την ιστορία της
χώρας τους, από το πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι και να το
διακωμωδήσουν . Αναπτύσσουν
προσωπικές σχέσεις , αγαπιούνται , ερωτεύονται, μισιούνται.
Μέσα απ’ όλα αυτά δημιουργούν και έρχονται πιο κοντά ο ένας στον
άλλον, με αποτέλεσμα …να φαγωθούν μεταξύ τους!
Η γριά Μώρα
Ένας άνδρας μόνος. Γεννιέται, κοιμάται, ξυπνάει, πεθαίνει.
Η γριά Μώρα. Η σκιά.
Η γριά Μώρα. Η μάνα.
Η γριά Μώρα. Η γυναίκα.
Η γριά Μώρα. Η πείνα μάνας που γέννησε.
Η γριά Μώρα. Η δίψα της γυναίκας να γεννήσει.
Το σκοτάδι που μέσα του δημιουργήθηκε ο άνδρας είναι ο εφιάλτης.
Μεταξύ ύπνου κ ξύπνου.
Ο τρόμος. Η εξορία από την αγκαλιά της μάνας.
Η εξορία από την αγκαλιά της γυναίκας.
ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ.
Και
όταν τελικά ξυπνάς δεν μπορείς να θυμηθείς το όνομά σου, δεν
ξέρεις ποιος είσαι κι ούτε καταλαβαίνειςπου βρίσκεσαι.
Κι η μοναξιά που παραμένει είναι η μόνη πραγματικότητα.
«Η Επίσκεψη της Γουάντα»4/6 -
5/6 Του Κ.
ΝτουράνγκΠαρασκευή - Σάββατο
Ένα κωμικό,
ρεαλιστικό μονόπρακτο για ένα παντρεμένο ζευγάρι, τον Τζιμ και
την Μάρσα, που μετά από δεκατρία χρόνια μαζί περνάνε μια φάση
στην σχέση τους. Η ξαφνική επίσκεψη της Γουάντα, πρώην κοπέλας
του Τζιμ από το σχολείο, θα ανακατέψει ακόμα περισσότερο τα
πράγματα. Η Γουάντα μιλάει ακατάπαυστα, φλερτάρει απροκάλυπτα με
τον Τζιμ, διηγείται με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες τις
σεξουαλικές της περιπέτειες, καθώς και πιθανές εγκληματικές
δραστηριότητες, και «αρνείται» να φύγει. Η αρμένικη βίζιτα
βρίσκει ένα αναπάντεχο τέλος το επόμενο βράδυ σε ένα
εστιατόριο….
«Μια
σκέψη πάνω στον Σκοινοβάτη του Ζαν Ζενέ»6/6 Κυριακή
Από την ομάδα Upopirates
.
Πρόκειται για μια απόπειρα δραματοποίησης του ομώνυμου έργου του
Ζαν Ζενέ, μέσα από το πρίσμα του σημερινού καλλιτέχνη, ο οποίος
προσπαθεί να εκφραστεί μέσα στο σκηνικό της πόλης. Η
αντιστικτική παρουσία του στις δεδομένες συνθήκες, η
διαφορετικότητά του, η σύγκρουση με την κατεστημένη συνθήκη και
ο δρόμος προς την καλλιτεχνική δημιουργία μέσα από τη μελέτη της
πρόσληψης του κειμένου, της μουσικής συνοδείας, της κίνησης, του
video, του φωτισμού. Και πώς μέσω πειραματισμού αποδόμησης όλων
των παραπάνω στοιχείων, οδηγείται στη συνειδητοποίηση της
μοναξιάς του.
«Το
Σπίτι στο Δάσος»7/6
- 8/6 Της Άννας
Καραμπά από την
ΟΜΑΔΑ «ΑΤΕΛΕΙΑ»Δευτέρα -Τρίτη
Δύο αδερφές συνηθίζουν να
παρακολουθούν από κοινού θεατρικές παραστάσεις. Σχεδόν
αποκλειστικός τόπος συνάντησής τους είναι το φουαγιέ του
θεάτρου που επισκέπτονται κάθε φορά, και εκεί- στο σύντομο
χρονικό διάστημα της αναμονής μίας παράστασης- ξετυλίγονται
τα μύχια της σχέσης τους. Παρακολουθούμε την αναμονή τους.
Προοδευτικά μαθαίνουμε την ιστορία τους. Κάποτε, έβλεπαν
θέατρο οικογενειακώς, μια φορά το μήνα. Στο θέατρο λοιπόν,
στο οικείο από τα παιδικά τους χρόνια χώρο, εκεί που
πήγαιναν συχνά κάποτε, αποφασίζουν να μοιραστούν την τωρινή
τους ζωή. Τι συνέβη και επιζητούν τέτοια προστασία; Θα
καταφέρουν να ξαναπιάσουν το νήμα των πραγμάτων που τους
ενώνουν και τους χωρίζουν; Αυτά που θυμούνται για το
παρελθόν τους, έχουν πραγματικά συμβεί; Η ατέλεια με την
οποία μπαίνουν στο θέατρο είναι κοινή. Για πόσο ακόμα;
Η Μαρία έχει προβλήματα στον ύπνο, ανησυχεί μήπως δεν
κοιμάται 12 το βράδυ με 8 το πρωί όπως θα έπρεπε αλλά
περισσότερο χωρίς να το καταλαβαίνει. Σε ένα παγκάκι δίπλα
σε σκουπίδια περιμένει κάποιον. Όση ώρα περιμένει συναντά
τρεις χαρακτήρες, ο καθένας με τον "κόσμο" του και τα
"σκουπίδια" του. Μέχρι που εμφανίζεται ο γοητευτικός
σκουπιδιάρης και καθαρίζει το τοπίο...
Το έργο "12 με 8" έχει διάρκεια 30 λεπτά και συμμετέχουν 5
ηθοποιοί. Στόχος της παράστασης είναι να γεννηθούν ερωτήσεις
και όχι να δοθούν απαντήσεις:
Πότε κοιμόμαστε; Πότε ξυπνάμε; Πότε... ξυπνάμε πραγματικά;Τι
περιμένουμε; Ποιόν; Ποιό αύριο θα είναι καλύτερο από το
σήμερα;Τι
κουβαλάμε και θέλουμε να ξεφορτώσουμε... στους άλλους;
Πού συναντιούνται τα θέλω μας και οι ουσιαστικές μας
ανάγκες;
Σε ένα έργο
με ατμόσφαιρα και διαφορετικούς κόσμους που συναντιούνται
για να χωρίσουν και πάλι να συναντηθούν, το "12 με 8" είναι
μια παράσταση που συναντά το δράμα και τη κωμωδία, τη φάρσα
και τον ρεαλισμό, το φανταστικό και το πραγματικό.
Μια
γυναικά μέσα σ' ένα ασανσέρ. Μόνη. Ξαφνικά σκοτάδι Διακοπή
ρεύματος. Αν δεν είναι κλειστοφοβική θα επιβιώσει. Αν έχει
χιούμορ θα το διασκεδάσει. Αν δεν αρχίσει να χτυπιέται στους
τοίχους θα έχει επαφή με τον......«έξω
κόσμο».
Φαίδωνας, Δημήτρης, Ερμιόνη και ένας
άγνωστος. Χωράνε όλοι αυτοί σ' ένα ασανσέρ;;; Μπορούν όλοι αυτοί
να της ανατρέψουν μέσα σε λίγα λεπτά τα δεδομένα;;;;;;;
8
«Δόξα ουδείς» 13/6
Κυριακή
«Δόξα σημαίνει να
μην είσαι ο κανένας, να γίνεις διάσημος, ακόμα κι αν αγγίζεις ή
ξεπερνάς τα όρια του γελοίου, να γεμίσεις το κενό της ανυπαρξίας
σου, να καλύψεις τα τεράστια κόμπλεξ που η κοινωνία εναποθέτει
στις πλάτες σου τόσο ύπουλα αλλά και απροκάλυπτα..»
Αλλά πόσες θυσίες ως την κατάκτηση του «υπέρτατου
αγαθού» και πόσοι εφιάλτες ως το «μεγάλο όνειρο», που ίσως
τελικά είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ανθρώπινου γίγνεσθαι;
«ο Α και ο Β»14/6
- 15/6 του Ιάσονα
Λεοντόπουλου από την ομάδα STYBELOΔευτέρα -Τρίτη
Ένας άντρας, ο Β, ξυπνάει σ’ έναν χώρο όπου υπάρχουν μόνο δύο
καρέκλες και ένα τραπέζι μ’ ένα αναμμένο κερί επάνω. Δεν ξέρει
που βρίσκεται ούτε πως έχει φτάσει εκεί. Ένας δεύτερος,
άγνωστος άντρας, ο Α, εμφανίζεται και μια ιδιότυπη ανάκριση ξεκινάει.
Ο «ανακριτής» φαίνεται να γνωρίζει πολλά για τον Β,
περισσότερα απ’ όσα εκείνος για τον εαυτό του. Χρησιμοποιώντας
μνήμες, όνειρα και φόβους του Β, ο ανακριτής με «σαδιστικό»
τρόπο τον φέρνει αντιμέτωπο με μια πλευρά του εαυτού του που
ούτε ο ίδιος γνώριζε ότι υπάρχει.
Ποιος είναι ο «ανακριτής» ;
Τι κρύβεται πίσω απ’ τα όνειρα και τους φόβους του Β;
Αυτή η «ανάκριση» θα είναι ότι πιο επικίνδυνο έχει συμβεί
ποτέ στη ζωή και των δύο.
Η παράσταση "ο Α και ο Β" του προγράμματος δεν θα
πραγματοποιηθεί. Αντί αυτής θα ανέβει:
«Πεινάει Κανείς»
Πέντε άνθρωποι , διαφορετικής
ηλικίας, κουλτούρας και επαγγέλματος συναντιούνται σε ένα
εργαστήριο υποκριτικής με θέμα την πείνα και τον κανιβαλισμό. Ο
στόχος είναι να προσεγγίσουν το θέμα μέσα από την ιστορία της
χώρας τους, από το πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι και να το
διακωμωδήσουν . Αναπτύσσουν
προσωπικές σχέσεις , αγαπιούνται , ερωτεύονται, μισιούνται.
Μέσα απ’ όλα αυτά δημιουργούν και έρχονται πιο κοντά ο ένας στον
άλλον, με αποτέλεσμα …να φαγωθούν μεταξύ τους!
Παίζουν
οι ηθοποιοί: Έλενα Αγγελοπούλου
Ελένη Τόλια
Γιάννης Κυφωνίδης
Ιωάννης Λάτσης
Δημήτρης Μαζιώτης
10
«Tranquila»
16/6 - 17/6 Τετάρτη
- Πέμπτη
Κείμενο:
Παναγιώτης Καλυβίτης
«Αναζητώντας
την ευτυχία στην πολιτισμένη ζωή της προόδου, των αποστάσεων,
του χρήματος, της μονοτονίας».
Και η αλήθεια;
Χαμένη στις φόρμες ενός κόσμου σύγχρονου.
Χείλη ανοιγοκλείνουν μα δεν την εκφράζουν, τα σώματα δεν την
ενσαρκώνουν.
Ο μονόλιθος των ανόητων έξεων διαρρηγνύεται από τη Στιγμή.
Κι αυτή φωτίζει το παρόν. «Γεννηθείς…διαρκώς».
Από την ομάδα
”το στρίφωμα του kokomansou”
Σκηνοθεσία : Τζούλια Κόγκου
Χορογραφία - επιμέλεια κίνησης : Μαργαρίτα Τρίκκα
Μουσική : Ιωσήφ Μπαγετάκος
Παίζουν : Θεοδόσης Κώνστας
Μάρω Μάνθου
Μάριος Σουγιουτζόγλου
Τζούλια Κόγκου
11
«ΑλωςLOVE»
18/6 -
19/6
από την ομάδα ΆλωςART
Παρασκευή - Σάββατο
Ένα ακροβατικό που σίγουρα θα σας κόψει την ανάσα. Από τη
μία ένα ψάρι εκπαιδευμένο να κολυμπάει στα νερά του ψεύδους
κι από την άλλη ένας πολύ-θυμος λίθος, χωρίς ήθος κι
αξιοπρέπεια! Το ψάρι πηδάει απ’ το ενυδρείο του και
καταφέρνει ν’ αναπνεύσει κι έξω απ’ αυτό. Κάνει ρόδα, μετά
γέφυρα, μετά ανάποδη τούμπα και τελικά δίνει μία με τη
φαντασμαγορική ουρά του και τα σπάει όλα φωνάζοντας
"Αφύπνιση Τώρα”. Δεν είναι παράκληση, αλλά απαίτηση…
Κάποιοι το έχουν ήδη δει το όνειρο. Το άκουσαν, το
κυνήγησαν, του φώναξαν και σε κάποιες περιπτώσεις το
άγγιξαν. Είναι Αυτοί που φρόντισαν να προμηθευτούν αδιάβροχα
σε τούτο το ταξίδι… Οι υπόλοιποι απλά δεν ήξεραν, αλλά
σίγουρα η άγνοια δεν είναι δικαιολογία για το Σύμπαν.
Μπορούν λοιπόν να μείνουν στις θέσεις τους με την υπόσχεση
ότι δε θα τους κουνήσει κανείς από αυτές. Θέσεις φτιαγμένες
από σκοτάδι, καθωσπρεπισμό, ματαιοδοξία και… οφθαλμαπάτη!
Πρωταγωνιστής του έργου είναι ο χαμογελαστός χρόνος ο οποίος
δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του κουβέντα… Μείνετε
συντονισμένοι!
Η καλλιτεχνική ομάδα Άλως ART
παρουσιάζει στο Off - Off Athens 2010 το ονειρικό κομμάτι
της πρώτης της θεατρικής δουλειάς.
12
«Nakiami
- Δεν κλαίω άλλο»21/6
- 22/6 ομάδα
Καλειδοσκόπιο 4 Δευτέρα
- Τρίτη
Ο έρωτας που φθίνει, η αγάπη που τεμαχίζεται και το
θάρρος ή η ακατανίκητη εμμονή του ανθρώπου να πληγώνεται και
να φτάνει σε αδιέξοδα, ξανά και ξανά...
Η φιλία που δεν έχει τις βιολογικές ανάγκες του έρωτα, αλλά
κι' αυτή πολλές φορές θα φτάσει σε τέλμα, ίσως και εξαιτίας του έρωτα ή απλά γιατί ο χρόνος περνάει και οι
άνθρωποι αλλάζουν, οι συνθήκες αλλάζουν και καταλήγουν σε
"κάθε εγώ και κάθε εσύ".
Εμείς, που καθημερινά ζούμε στη sadland, που καθημερινά
ακούμε και αναπνέουμε την τρέλα του διπλανού, πόσο μπορούμε
να μείνουμε άνθρωποι και ν' αγαπάμε;
Η νεκροψία θα δείξει...
Το project ονομάζεται "Nakiami - Δεν κλαίω άλλο". Είναι μια
αυτοσχεδιαστική προσπάθεια, απ' την οποία η ομάδα
δημιούργησε τα κείμενα της (μονόλογοι και διάλογοι) με
κεντρικό θέμα την αγάπη σε 3 βασικές της εκφάνσεις: τον
έρωτα, τη φιλία και την καθημερινή ζωή (αγάπη προς τον
λίγο/καθόλου γνωστό).
Αποτελείται από 4 μέλη: Χρυσούλα Καή, Χαρά Κωτσή, Γιώργο
Στυλιανόπουλο, guest star...
13
«Η
Μπέττυ και η Μπου»
23/6
- 24/6 Betty
&
BooΤετάρτη - Πέμπτη
Δύο γυναίκες. Ένα παιχνίδι. Σε 40 λεπτά κάποιος
θα πεθάνει. Ποιος όμως θα είναι αυτός; Η Μπέττυ και η Μπου βαριούνται και θέλουν να σκοτώσουν την
ώρα τους. Εννέα πτώματα αναζητούν τους θύτες και το δέκατο
αναζητεί… το θύμα. Δέκα αληθινές ιστορίες ανθρώπων που έχουν
δολοφονηθεί και δύο γυναίκες που παίζουν ένα παιχνίδι με το
χρόνο και τους θεατές. Μια διαδραστική παράσταση με
σουρεαλιστικούς διάλογους για μια εποχή που όλος ο κόσμος
βαριέται. Βαριέται να βγει, να γελάσει, να παίξει, να ζήσει.
Δυο γυναίκες. Ένα παιχνίδι. Σε 40 λεπτά
κάποιος θα πεθάνει. Ποιος όμως θα είναι αυτός;
Παίζουν, σκηνοθετούν
και σκηνογραφούν οι ηθοποιοί:
Αλέκα Τόμπρου και Γλύκα Στόιου
«Commedia di Τέχνη».
η Ζωή Ακαμιωτάκη και ο Νάσος
Παπαστάθης
Είμαστε η ομάδα «Commedia di Τέχνη». Είναι μια ομάδα
που ξεκινά τώρα την δημιουργική της πορεία μετά από μια ιδέα που
είχαμε εμείς, η Ζωή (Ακαμιωτάκη) και ο Νάσος (Παπαστάθης), και
που εμψυχώνουμε την πρωτοβουλία αυτή. Η ομάδα αυτή θέλει να
πλαισιώνεται από τη ζωντάνια, την κοινωνική και επικοινωνιακή
υφή του λαϊκού θεατρικού είδους της Ιταλίας, Commedia del’ Arte,
και την πολύπλευρη λειτουργία της τέχνης σε επίπεδο πολιτιστικό,
αισθητικό, κοινωνικό, ψυχολογικό και παιδαγωγικό.
Η παράστασή μας με βασικό υλικό τέσσερα
μονόπρακτα του Ζαν Κοκτώ, παρουσιάζει ένα ταξίδι στα
συναισθήματα των ανθρώπων. Τέσσερις ιστορίες καθημερινές
παίρνουν ένα άλλο νόημα με τη γραφή του Κοκτώ. Μοιάζουν με
ποιήματα που έχουν γραφεί σε θεατρικό λόγο. Ο συγγραφέας γράφει
με βάση τα συναισθήματα και όχι με βάση τη νοητική λογική. Οι
εικόνες που πλάθει δίνουν στην αστική ζωή έναν ρομαντισμό που
απώθησε και δεν φαίνεται να υπάρχει πουθενά. Ο θεατής θα
ταξιδέψει σε μια διαδρομή εικόνων γεμάτες από συναισθήματα που
οι ήρωες προβάλουν τον λυρισμό της ζωής που προτιμάμε να
αγνοούμε. Οι τέσσερις ιστορίες, μαζί με την συντροφιά
τραγουδιών, θέλουν να αφήσουν στον θεατή την αίσθηση του
ταξιδιού στα συναισθήματα.
15
«Μαζί
ή έξι ιστορίες για σένα και για μένα»28/6 -
29/6 Δευτέρα - Τρίτη
Έξι ζευγάρια, έξι σχέσεις, έξι
διαφορετικές ιστορίες με έναν κοινό παρανομαστή: Τον έρωτα. Η
αρχή του, το τέλος του, η απουσία του, η χαρά του και η μνήμη
του. Μέσα από τις ιστορίες αναλύονται οι διάφορες μορφές και
καταλήξεις του. Ιστορίες καθημερινές, απλές. Ιστορίες για σένα
και για μένα.
Η θεατρική εταιρεία Έξις δημιουργήθηκε από
νέους ανθρώπους, με κύριο σκοπό της την παρουσίαση νέων αλλά και
κλασικών έργων. Τον Ιανουάριο του 2010 παρουσίασαν για πρώτη
φορά στην Ελλάδα το έργο του Νίκι Σίλβερ Το μπλε παλτό, σε
σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, στον πολυχώρο Six D.O.G.S .
16
«30
χρόνια ύπνος»30/6 -
1/7 Τετάρτη - Πέμπτη
performance, διάρκεια 30 λεπτά παραγωγή – κείμενο –
σκηνοθεσία: Δημήτρης Γαλανός Hotel Exelixi
Ο Δημήτρης Γαλανός και οι επισκέπτες του Hotel Exelixi
παρουσιάζουν την performance “30 χρόνια ύπνος”. Πώς φτάσαμε εδώ; Η προσωπική
ιστορία στο πολιτικό περιβάλλον. Μπορώ να δω τον εαυτό μου; Τι
κάνει... τι του συμβαίνει... το πολιτικό γίγνεσθαι που
καταλυτικά επηρεάζει την πορεία μου. Τις στρεβλώσεις, τις λάθος
διατυπωμένες ερωτήσεις που για αυτό δεν μπορείς να απαντήσεις,
την ονειροπαγίδα που σου τρώει τις σάρκες, τα δεδομένα που ήταν
απάτη, τα ξόανα και οι απαγορευτικές γραμμές που σε
αδρανοποιούν. Μαλάκας αυτός που
ονειρευόμενος φτάνει... σε μια πραγματικότητα που απέχει όσο τα
γαριδάκια από τις γαρίδες. Και αν πάρεις έναν δρόμο τον
ξαναπαίρνεις ξανά και ξανά. Και ο χρόνος γλιστρά μέσα από τα
χέρια σου, σαν άμμος που δεν μπορείς να πιάσεις… γίνεται λάσπη
στα μάτια. Λέω ναι κι ας φαίνεται δύσκολο. Είναι ζωή και είναι
ωραία. Η χειρότερη πραγματικότητα
είναι πιο όμορφη από το καλύτερο όνειρο.
Τι περιεκτικότητα
σε «θέλω» ή «πρέπει» έχει το διάλυμα της ζωής;
Τι διάολο συμβαίνει γύρω μας... μέσα μας;
Πλανήτης Γη, over. Βιώνουμε; Συμβιώνουμε, επιβιώνουμε ή απλά
αποβιώνουμε; «Φτου,φτου»!
Που πήγε το όραμα; Οι αξίες; Όχι οι αντικειμενικές, οι
υποκειμενικές...
Και κάτι τελευταίο. Τα μέσα απεργούν, το «μέσον» πότε θα απεργήσει;
18
«Human Voices»5/7 -
6/7 Δευτέρα - Τρίτη
Σε ένα τηλεοπτικό
πλατό εκπομπής «κοινωνικού περιεχομένου» άνθρωποι αφηγούνται τις
ιστορίες τους. Ιστορίες προς τέρψιν, προς συμμόρφωση, προς
κατανάλωση, ιστορίες για αγρίους. Άνθρωποι άσχετοι μεταξύ τους, που
έρχονται από διαφορετικούς κόσμους μα τους ενώνει μια κοινή ανάγκη:
να πουν την ιστορία τους, ν’ ακουστεί η φωνή τους. Ή μήπως ήθελαν
απλώς να βγουν στην τηλεόραση;... Το ίδιο δεν είναι;; Από το control room
οι τηλεορασάνθρωποι αξιολογούν, πακετάρουν και πουλάνε τα προϊόντα
τους, ενώ μια αλλόκοτη γυναίκα πετάγεται κάθε τόσο σχολιάζοντας όσα
λέγονται. Τέλος, μια απελπισμένη σύγχρονη νοικοκυρά καταλήγει να
συνδιαλέγεται με την αλλόκοτη γυναίκα στην οθόνη.
«Μια Σελίδα για Στάχτες…»7/7
- 8/7 Της
Φωτεινής Βαμβούκη από την ομάδα «Φεγγαρόφωτο Θέατρο»
Τετάρτη -
Πέμπτη
Τρεις
ηρωίδες ενός πολύ αγαπημένου παραμυθιού που συντρόφευε, συντροφεύει
και θα συντροφεύει για χρόνια τα παιδικά ακούσματα, συγκρούονται σε
ένα σύγχρονο έδαφος.
Μια ξαφνική αλλαγή στη ροή του παραμυθιού
και ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια των θεατών, οι αλλοπρόσαλλοι
χαρακτήρες τους και οι πραγματικοί και βαθιοί λόγοι των συγκρούσεων
τους, μέσα στο παραμύθι.
Η μία (η μητριά) δεν μπορεί να συμβιβαστεί
στην ιδέα πως το παραμύθι τελείωσε για πάντα. Ενώ η άλλη ( η μικρή
της κόρη Παμέλια) είναι έτοιμη να ενσωματωθεί στην καινούργια
πραγματικότητα.
Τέλος η Σταχτοπούτα, τους στοιχειώνει με
την παρουσία της, μέσα από το χορό της, ως ανάμνηση του παραμυθιού
που μόλις έκλεισε την τελευταία του σελίδα … παντοτινά.
Παίζουν
οι ηθοποιοί:
Φωτεινή Βαμβούκη, Μαρίνα Σταμάτη και η
χορεύτρια: Ιωάννα Δενδρινού.
Κείμενο: Φωτεινή Βαμβούκη
Σκηνοθεσία: Ευτυχία Λιβανίου
Ευχαριστούμε το Βασίλη Κλεφτάκη που μας
δάνεισε το μουσικό κομμάτι του.
20
«Give Up»9/7
- 10/7 Ομάδα
Illusion
Παρασκευή -
Σάββατο
«Πάντα μου άρεσε να ονειρεύομαι. Να ταξιδεύω με οδηγό την φαντασία
σε ανθισμένα λιβάδια και άγνωστες θάλασσες. Με σύμμαχο ένα πινέλο να
ζωγραφίζω την αλήθεια, τη δική μου αλήθεια. Τι να την κάνεις άλλωστε
την πραγματικότητα, άμα δεν σε γεμίζει; Με κατηγορούν ότι το
παράκανα, ότι ο χρόνος τελειώνει... Στην φαντασία όμως ο χρόνος δεν
τελειώνει ποτέ.»
Λίζα
Η Άννα, μια γλυκιά, ευαίσθητη και εύθραυστη κοπέλα, γνωρίζει και στην
συνέχεια συζεί με τον σοβαρό, φιλόδοξο φοιτητή ιατρικής Κυριάκο. Η
Άννα από τον Κυριάκο και την ταλαιπωρία από αυτόν θα περάσει στο
Δομίνικο (γείτονα ζωγράφο) και στην Κιοπέογλου (πολίτισσα καφετζού)
για να καταλήξει πάλι στον Κυριάκο μέσα από μια εναλλαγή σκηνών και
τραγουδιών (3 τραγούδια από το «Έκτο Πάτωμα» του Σταμάτη Κραουνάκη
και 1 τραγούδι γραμμένο από μέλη της ομάδας) που συνδέονται μέσω του
αφηγητή. Ποσό εύκολο είναι να διαλέξεις ρόλο ανάμεσα σε αυτόν του
θύματος και του θύτη; Μπορείς να απαρνηθείς το ρόλο από την στιγμή
που διάλεξες ρόλο και να αλλάξεις ή εντέλει ο χαρακτήρας μας δεν
αλλάζει;
-Διάρκεια: περίπου
25 λεπτά
-Μέλη και Ηθοποιοί της ομάδας: Στέφανος Παπατρέχας, Μύρια Χώπλαρου,
Λήδα Θωμαίδη, Κατερίνα Χατζάκη, Δέσποινα Κατσαρού
22
«Η Σκοτεινή Καρέκλα»
14/7 -
15/7 Τετάρτη -
Πέμπτη
Χιουμοριστικό σχόλιο πάνω στην εξουσία με
αφορμή τον "Μάκβεθ" του Σαίξπηρ
Θεατρική ομάδα: Modus Faciendi
Στον "Μάκβεθ" του Σαίξπηρ, ο ομώνυμος ήρωας
παίρνει έναν χρησμό που προβλέπει για αυτόν βασιλικό αξίωμα.
Παρακινημένος από τη φιλόδοξη γυναίκα του και από το τυφλό του πάθος
για εξουσία, δολοφονεί τον βασιλιά Ντάνκαν για να πάρει τη θέση του.
Στη σκοτεινή καρέκλα, χωρίς να αλλοιώσουμε το κείμενο του Σαίξπηρ,
δίνοντας πρωταγωνιστικό ρόλο σε μάντεις, ακόλουθους, λόρδους,
υπηρέτες και κάνοντάς τους όλους ένα, φέρνουμε το έργο του 1600 στο
2010. Με διάθεση χιουμοριστική και καυστική ως προς την διαφθορά της
εξουσίας, δοκιμάζουμε να τοποθετήσουμε τη Σκοτία του Μάκβεθ σε ένα
μπαρ στο κέντρο της Αθήνας, τον Στάβλο στο Θησείο. Από τις 19
Απριλίου και ως το τέλος Μαΐου 2010 πέντε παράξενοι τύποι μπλέκονται
σε ένα γελοίο παιχνίδι διαφθοράς και επιβολής εξουσίας. Προδίδουν ή
προδίδονται, δολοφονούν ή δολοφονούνται, επαναστατούν ή υποκύπτουν,
ενώ κάποιοι άλλοι κινούν τα νήματα. Η σκοτεινή καρέκλα είναι μια
καυστική ματιά στη γελοιότητα που κρύβεται πίσω από τη διαφθορά και
τη διαπλοκή ανά τους αιώνες.
Πως θα αντιδρούσατε
αν μαθαίνατε ότι ο καλός σας ή η καλή σας σάς απατά; Αν δεν είναι σε
πεδίο βολής θα ζητούσατε την συμβουλή ενός καλού φίλου. Το ίδιο
ακριβώς έκανε και η Γαβριέλα την ώρα που επισκεπτόταν τον Κάρολο.
Όμως η Γαβριέλα και ο Κάρολος δεν είναι οποιαδήποτε άτομα. Ίσως όμως
εκπλαγείτε με το πόσα κοινά μπορεί να έχετε.
Οι "Ασήμαντες Λύπες" ή "Πλήττουσες Κυρίες" είναι ένα
κείμενο του Ζωρζ Κουρτελίν που γράφτηκε στις αρχές του προηγούμενου
αιώνα. Πραγματεύεται με ιδιαίτερα σαρκαστικό τρόπο τα μείζονα
προβλήματα της μπουρζουαζίας της Γαλλίας και καταδεικνύει μέσα από
έναν παραμορφωτικό καθρέπτη τον τρόπο προσέγγισης (προβληματικών)
καταστάσεων από έναν άνθρωπο. Στην εκδοχή των "Πράξον Ανομήματα" δεν
αλλάζει καμία από τις αρετές του πρωτότυπου κειμένου, διατηρείται το
ύφος και το πνεύμα του συγγραφέα με μια διάθεση εκσυγχρονισμού,
προσαρμοσμένο στις ανάγκες του bar-theatre.
Η ομάδα «Άν-δρας»
παρουσιάζει το θεατρικό έργο: «Μαύρα Κοράλια»
Των Παπαδοπούλου
Νικολέτα και Μαργαρίτη Κίττυ
(Η πρώτη εκδοχή του κειμένου δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια
σεμιναρίων θεατρικής γραφής με υπεύθυνο καθηγητή τον κύριο Άκη
Δήμου).
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ
ΚΕΙΜΕΝΟ:
Ένας φόνος, ένα κρεβάτι και δυο γυναίκες, που κάνουν τα
πάντα για να απεγκλωβιστούν από το παρελθόν και τους ίδιους τους
εαυτούς τους. Θέλουν να βιώνουν τη σχέση τους άμεσα. Η φιλία, η
συμπαράσταση, τα απωθημένα, η αληθινή αγάπη, η παράνοια και ο
διχασμός στριμωγμένα σε ένα κελί, ψάχνουν διέξοδο διαφυγής
ακροβατώντας ανάμεσα στην πραγματικότητα και στην αναπαράστασή της.
Πώς όμως μπορεί αυτό να πραγματοποιηθεί σε μια κοινωνία που
κατακρίνει ότι διαφορετικό υπάρχει; Μέχρι που μπορούν να φτάσουν
προκειμένου να φτιάξουν τη δική τους οικογένεια;
ΠΑΙΖΟΥΝ
ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ: Κίττυ
Μαργαρίτη (Λουίζα) Νικολέτα
Παπαδοπούλου (Αμάντα) Συμμετέχει ο
Γιώργος Σουλεϊμάν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Σκηνοθετική
επιμέλεια: Άν-δρας Μουσικές επιλογές:
Άν-δρας Σκηνικό: Άν-δρας Φωτισμοί: Ελένη
Κοτσώνα Κοστούμια: Άν-δρας Ήχος: Ράνια
Ευαγγελινού, Γιώργος Σουλεϊμάν Οργάνωση και
εκτέλεση παραγωγής: Ελένη Κοτσώνα Σχεδιασμός –
παραγωγή Video: idcreative – Λευτέρης Κοτνογιάννης Ευχαριστούμε πολύ
για την πολύτιμη βοήθειά τους: Άκη Δήμου, Παύλο
Δανελάτο και τη δραματική σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς»
25
«Mind the Gap»
21/7 -
22/7
(μοιάζει
αληθινό αλλά δεν είναι) Τετάρτη -
Πέμπτη
Κυριακή βράδυ...
Στο καφέ ενός σιδηροδρομικού σταθμού
Δύο γυναίκες...
Ένας άνδρας...
Άλλος ένας...
5+1 μυστικά...
Η Σ και η Μ δουλεύουν στο καφέ ενός σιδηροδρομικού σταθμού.
Οι δύο γυναίκες μοιράζονται τις προσδοκίες τις ματαιώσεις τους,
συγκρίνουν τις μετέωρες ζωές τους και ονειρεύονται μια διέξοδο
διαφυγής.
Κόσμος πάει κι έρχεται. Πρόσωπα φευγαλέα, περαστικά, ονειρικά
σχεδόν, άλλοτε σπαρακτικά, άλλοτε τρυφερά, άλλοτε σκληρά,
μοιράζονται μία στιγμή, ένα μυστικό μαζί με μια κούπα ζεστού καφέ.
Οι τέσσερις ηθοποιοί καλούνται να ενσαρκώσουν όλες αυτές τις
περαστικές μορφές, να αρθρώσουν την ιστορία τους, ακροβατώντας
ανάμεσα στην απόλυτη χαρά και στη πιο βαθιά απόγνωση, στην απελπισία
και το χιούμορ.
Το υλικό της παράστασης βασίζεται σε κείμενα διαφόρων και
διαφορετικών συγγραφέων:
Τατιάνα Πίττα, Σάκης Σερέφας, Ζ. Δ. Αϊναλης,
Loucy Maurice, Zan luc Godard, Rodrigo Garcia & Αθανασία
Κρατημένου.
πλάσμα, το [plázma]: κάθε έμψυχο δημιούργημα
της φύσης
φλας, το [flás]: φως δείκτη κατεύθυνσης
φλάσμα, το [flázma]: το πλάσμα που ζει μέσα
μας και μας δείχνει την πορεία
«κρύβω μέσα μου έναν ακόμη άνθρωπο
όταν με πλησιάζει του αντιστέκομαι
– χαμένος μέσα στα καθημερινά μου πρέπει
μα εκείνος παλεύει για να μου δείξει το φως
παλεύει για να γυρίσω σε ‘μένα
ίσως μια μέρα να ενωθούμε σαν ένα
ίσως και τότε να δω τον ουρανό για πρώτη φορά»
Κείμενο: Ελένη Θεοδωρίδου, Σταυρούλα Σαββίδου
Σκηνοθεσία: Ελένη Θεοδωρίδου
Σκηνικά: Κατερίνα Βογιατζάκη
Φωτισμοί: Νίκος Πετρίχος
Παίζουν: Άννα Θεοδωρίδου
Σταυρούλα Σαββίδου
27
«Ευγένα»
26/7 -
27/7 Δευτέρα - Τρίτη
Θεόδωρου Μοντσελέζε, από την ομάδα «Boy Oh»
Η ομάδα «Boy Oh» δίνει τη δική της εκδοχή στο μύθο της κουτσοχέρας.
Η «Ευγένα» του Ζακυνθινού Θεόδωρου Μοντσελέζε που
τοποθετείται γύρω στο 1646 αποτελεί έργο του λαϊκού πολιτισμού με
επιρροές από το Μεσαιωνικό και Κρητικό θέατρο. Η ενασχόληση της
ομάδας με το συγκεκριμένο έργο στοχεύει στην διαχείριση και
αξιοποίηση του ιδιαίτερου αυτού λόγου. Οι 13 ρόλοι του έργου
αποδίδονται από 6 ηθοποιούς οι οποίοι οριοθετούν οι ίδιοι το χώρο
δράσης και αποτελούν μέρος του σκηνικού της παράστασης. Πρόκειται
για μια σύγχρονη εκδοχή του μύθου χωρίς να απομονώνεται στη «εποχή»
του και να επισκιάζεται από αυτή. Ένα σκληρό ταξίδι ενηλικίωσης που
συνοδεύεται από το ιδιότυπο χιούμορ του συγγραφέα. Ευγένα, you ’ll be
a woman soon…
Η ομάδα
venceremos παρουσιάζει ένα wip (work in progress) που διερευνά τα
συναισθήματα και την επίδρασή τους στον ανθρώπινο ψυχισμό στο καμβά
της πραγματικότητας του παραλόγου. Έρωτας, νιάτα, γηρατειά, ζωή,
θάνατος, απεγνωσμένη μη επικοινωνία με ποίηση αντί λόγου, κίνηση
αντί στασιμότητας και σοκαρισμένης ομορφιάς αντί ομορφιάς. Είναι όλα
κύκλος, ακόμα και εσύ; Τελικά σε πόσους κύκλους μπήκατε σήμερα;
O χρόνος σταμάτησε
Μ’ έχει πνίξει ο φόβος
Απλώνεις το χέρι και δε βρίσκεις τίποτα
Και μετά περπατάμε στη μεγάλη λεωφόρο
Και δεν υπάρχει μια σκιά αλλά περισσότερες
Ξωτικά σου γνέψαν μια κατεύθυνση
Διάβασε το παρόν κυνήγησες το παρελθόν
Και με ρώτησες αν πρέπει να πας
Σύλληψη, σκηνοθεσία, σκηνικά, μουσική
επιμέλεια :όλη η ομάδα
Επιμέλεια κειμένων: Αλεξάνδρα Κουτσοσπύρου, Ράντο- Χρήστος Κουάτσκα
Παίζουν: Βάρθης Αλεξανδρος
Βρεττού Ελένη
Καραβαζάκη Μαρία
Κουτσοσπύρου Αλεξάνδρα
Ντόκος Γιώργος
Σιδερέα Βάσω
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: {
Ζητείται άνθρωπος, με ανώτερο επικοινωνιακό χάρισμα και υπέρτατες
διοικητικές ικανότητες για πλήρη και ατέρμονη απασχόληση…
«Παραδεισένιο» περιβάλλον, εκπαίδευση δίπλα σε κορυφαίους του
είδους, δυνατότητα ανέλιξης στην «ανώτατη» θέση, απολαβές θεϊκές.
Όχι πλασιέ – τηλεφωνητής. Αποστείλατε βιογραφικό (+2 φωτογραφίες
απαραίτητα) στη διεύθυνση kiesyteknon@godmail.com έως τις 26/03/2010
}
Δύο άντρες και μία γυναίκα, οι επικρατέστεροι για την παραπάνω
αγγελία, καταφτάνουν στον χώρο της τελικής επιλογής... Είναι
όμως πολύ λίγο προετοιμασμένοι γι’ αυτά που θα ακολουθήσουν. Τις
δοκιμασίες, την έκπληξη, την ανατροπή!
Αναλογιστήκατε ποτέ ποιος
πραγματικά είναι άξιος και ικανός για μία θέση απόλυτης εξουσίας;