Θέατρο θέατρο
& παιδί
Μουσική Εικαστικά Σεμινάρια οι Χώροι Ομάδα ΝΑΜΑ

 

 

 

αρχική > θέατρο > Η Δύναμη του Σκότους > Κριτικές

 
 

αγορά εισιτηρίων on line: viva.gr

 

   κρατήσεις θέσεων: 210 5138067
                                   
(στα κινητά κλήση με ένα κλικ στο νούμερο)

ΚΡΙΤΙΚΕΣ  

Η Δύναμη του Σκότους

του Λέοντα Τολστόι

σκηνοθεσία/καλλιτεχνική επιμέλεια
Ελένη Σκότη, Γιώργος Χατζηνικολάου

 

 

κάθε εβδομάδα
3 παραστάσεις:

Τετάρτη,
Σάββατο
& Κυριακή

ευχαριστούμε τους χορηγούς:


 



  

 
 



 








 


 































Έγραψαν:

 Τα Νέα, 13/05/2017, Κώστας Γεωργουσόπουλος

1. «Το έργο ερέθισε τη φαντασία του εικαστικού Γιώργου Χατζηνικολάου και της σπουδαίας δασκάλας ηθοποιών Ελένη Σκότη και αποφάσισαν σκηνικά, ως όψη και ύφος, να το αποδομήσουν αλλά να μην το γελοιοποιήσουν… Η Σκότη δίδαξε όχι νατουραλιστική υποκριτική αλλά ρεαλιστική με μερικές νύξεις συμβολισμού και κριτικού ρεαλισμού. Ο σκηνικός χώρος που οργάνωσε ο Χατζηνικολάου πήρε χαρακτήρα δομικό, χωρίς καμία αναφορά σε γραφικούς χώρους, σε ιθαγένεια και λαϊκό γούστο έστω ρωσικό. Ένα παιδικής αφέλειας πολυδύναμο πάζλ. Η μουσική, πρωτότυπη, που υπογράφουν η Βαλέρια Δημητριάδου και ο Γιώργος Παπαγεωργίου είχε εξαίσια μελωδική γραμμή που σε παρέπεμπε στον σύγχρονο με το έργο βερισμό της ιταλικής όπερας…» όλο το κείμενο

 

Lifo, 2/3/2017, Λουΐζα Αρκουμανέα

2. «Η σκηνοθεσία επιχειρεί να απελευθερώσει το έργο από τη βαριά νατουραλιστική κληρονομιά του, όχι μόνο σε σκηνογραφικό επίπεδο αλλά και συνολικότερα. Του δίνει αέρα, το «τσιγκλάει» με τρυφερότητα, χωρίς εξυπνακίστικη διάθεση, ενώ με λεπτότητα εγχέει μικρές δόσεις χιούμορ που ασκούν απρόσμενη γοητεία χωρίς να παραβιάζουν την οντότητα των νοημάτων. Το καθαρό αφηγηματικό νήμα, η διαυγής παρουσίαση των χαρακτήρων και των σχέσεων συνοδεύονται ενίοτε από διάθεση παιχνιδιάρικη – βλ. τη σκηνή σεξ των παράνομων εραστών που κάνουν τα δοκάρια να τρίζουν – ή από μπρεχτικές πινελιές – οι «οδηγίες» των ηθοποιών προς τους οργανοπαίκτες, ένα ντουέτο ακορντεόν και μπαλαλάικας που συνοδεύει ζωντανά μεγάλο μέρος της δράσης με απλές, ζωηρές μελωδίες…» όλο το κείμενο

 

Τοspirto.net, 29/3/2017, Στέλλα Χαραμή

3. «Αρχικά μ’ έναν γκροτέσκο σαρκασμό που θέλει να υπογραμμίσει το γελοίο της ύπαρξης και στη συνέχεια με ψηλούς δραματικούς τόνους οι οποίοι οδηγούνται γοργά στη βαθιά τραγική κορύφωση. Η παράσταση φέρει δομικά χαρακτηριστικά αρχαίας τραγωδίας με χαρακτηριστικότερη τη διαχείριση του θιάσου ως Χορό… Ωστόσο το κυρίως αίτημα της σκηνοθεσίας της εδρεύει αλλού. Η Σκότη ζητάει από τους ηθοποιούς της να γίνουν κωμικοί πριν γίνουν τραγικοί…» όλο το κείμενο

 

Catisart, 22/3/2017, Ειρήνη Αϊβαλιώτου

4. «Η Ελένη Σκότη με τη μοναδική σκηνοθεσία της, γεμάτη ποίηση και ρεαλισμό, αναπαριστά έναν ολόκληρο χαμένο κόσμο. Δεν είναι απλώς 130 λεπτά αλλά 130 λεπτά γεμάτα με συναισθήματα, ήχους, εικόνες και ατμόσφαιρες. Μια βαθιά και σοφή ανατομία του ανθρώπινου ψυχισμού όταν έρχεται αντιμέτωπος με το θηρίο της πλεονεξίας. Ένα σκοτεινό και παγερό παραμύθι στημένο με φαντασία, σαρκασμό, κέφι, τραγικότητα και εξαίσιες ερμηνείες. Ένας πίνακας ζωής πλημμυρισμένος από πίκρα, οίκτο, ανθρωπιά και μεγαλείο». όλο το κείμενο

 

My theatro.gr, 17/03/2017, Κάτια Σωτηρίου

5. «Η σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη, ρυθμισμένη με σχολαστική ακρίβεια, δίνει το προβάδισμα στους ηθοποιούς. Χωρίς να υποτιμήσει σε κανένα επίπεδο το δυστοπικό χαρακτήρα της εποχής και των ηρώων, γοητεύεται και τονίζει και τα πλεονάζοντα κωμικά στοιχεία. Δίνει μια απογυμνωμένη κατεύθυνση προς ηθοποιούς και χρησιμοποιεί τα σκηνικά – αντικείμενα, σαν σύμβαση στη σύμβαση…» όλο το κείμενο

 

boro.gr, 16/03/2017, Άννα Δρούζα

6. «Η Ομάδα Νάμα εμμένοντας σε ένα θέατρο με κοινωνικό περιεχόμενο κι έχοντας μελετήσει τα τελευταία χρόνια το ρεαλισμό στο θέατρο και τον τρόπο ενσωμάτωσης άλλων μορφών θεατρικής φόρμας σε μια παράσταση παρουσιάζει  το έργο  του Λέοντος Τολστόι  Η Δύναμη του Σκότους... Η Ελένη Σκότη για μένα είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις του ελληνικού θεάτρου που ξέρει τι ψάχνει για αυτό από παράσταση σε παράσταση βρίσκει κομμάτια από το πάζλ του πυρήνα της ιδέας που έχει για το θέατρο σήμερα… Πολύ ενδιαφέρον έχει και η σκηνογραφία του έργου. Όγκοι φελιζόλ που μεταφέρονται σαν "πούπουλα" καθορίζοντας χώρους και συναισθήματα. Ένα σκηνικό ικανό να δημιουργήσει εντάσεις και ρυθμούς πολύ νατουραλιστικούς, ενώ είναι οριακά αφαιρετικό. Το σκηνικό και η χρήση του αγγίζει το ιδιοφυές. Ο Γιώργος Χατζηνικολάου είναι το ιδανικό αναγκαίο υπόλοιπο μισό της Ελένης Σκότη…» όλο το κείμενο

 

Θεατρομάνια, 24/03/2017, Μαρία Μαρή

7. «Το έργο ολόκληρο δεν είναι τίποτα άλλο παρά η άρνηση κάθε ιδανικού. Ο εξευτελισμός κάθε ηθικής έννοιας. Μια προσβολή σε κάθε τι ωραίο. Ούτε ο Ζολά δεν έφτασε σε τέτοιο σημείο χυδαίου και κτηνώδους ρεαλισμού…» όλο το κείμενο

 

Gkoultoura.gr, 28/3/2017, Μανώλης Βαμβούνης

8. «Είναι ένα αναπολογητικό, υπέρογκο μελόδραμα από αυτά τα πιο πάνω, τα κανονικά αδύνατα να αποδοθούν μοντέρνα στο σήμερα… αυτή όμως η παράσταση της Ομάδας Νάμα δεν είναι έτσι. Δεν πέφτει σε αυτή την παγίδα, αλλά τη μανουβράρει θα 'λεγα ιδιοφυώς. Να πώς: η σκηνοθεσία (Ελένη Σκότη, Γιώργος Χατζηνικολάου) λειτουργεί με διαρκή επίγνωση που ακριβώς βρίσκεται αυτή η πολύ (πολύ) λεπτή γραμμή που διαχωρίζει το δράμα αυτό από την αυτογελοιοποίηση, και χορεύει διαρκώς γύρω της πιρουέτες…» όλο το κείμενο

 

Newsbeast.gr, 06/03/2017, Χαρά Κιούση

9. «Η σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη καθόρισε με δύναμη την ενότητα των σκηνών και την ψυχογραφική καθαρότητα των ηρώων. Ο Γιώργος Παπαγεωργίου δημιούργησε έναν ολοκληρωμένο Νικήτα που δεν σκοτίζεται για τίποτα παρά από την καλοπέρασή του. Γεμάτος ζωντάνια, ανεμελιά και διάθεση για ζωή αναλώνεται σε επιπόλαιους έρωτες, παρασύρεται δίχως καμιά περίσκεψη και αυτοέλεγχο σε πράξεις κολάσιμες και φθάνει έως το έγκλημα. Τότε έρχεται η στιγμή, που καθώς απειλείται από τον ίδιο του τον εαυτό και καταντά έρμαιο της φοβίας, κάνει την μεγάλη του στροφή και λυτρώνεται από το υπαρξιακό του σκοτάδι. Συγκλονιστικός στην εκ βαθέων εξομολόγηση και στην επίκληση της συγχώρεσης, επιστρέφει στο φως…» όλο το κείμενο

 

Theaterproject365, 5/3/2017, Bίβιαν Μητσάκου

10. «Θεωρώ το συγκεκριμένο έργο ένα από τα καλύτερα που είδαμε φέτος στις αθηναϊκές αίθουσες …Είναι τόσο μεστή, με μέτρο, έμπνευση και φαντασία η σκηνοθετική ματιά της πολύ έμπειρης σκηνοθέτιδος Ελένης Σκότη και του ικανότατου Γιώργου Χατζηνικολάου, που μας εκπλήσσουν ευχάριστα. Οι δυόμισι ώρες της παράστασης κυλούν πολύ γρήγορα. Και δεν αισθάνεσαι ότι παρακολουθείς μία σκληρή τραγωδία. Υπάρχει χιούμορ. Η παράσταση κυλά σαν ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά. Ένα σκληρό παραμύθι που μας βάζει να σκεφτούμε πολύ βγαίνοντας από το θέατρο: Τι αξίζει περισσότερο; Η απόκτηση όλο και περισσοτέρων υλικών αγαθών ή η ηρεμία και το φως της ψυχής μας;… Μην χάσετε την αριστουργηματική αυτή παράσταση! Θα με θυμηθείτε και θα δείτε τι σημαίνει καλό θέατρο!» όλο το κείμενο

 

Debop.gr, 14/3/2017, Χριστίνα Θάνου

11. «Πολυμορφικό μαύρο φελιζόλ, οριοθετεί και μεταμορφώνει τη δυναμική του χώρου. Ποικιλία χρωμάτων συνθέτουν πορτρέτα ανήθικων χαρακτήρων, που αδιαφορούν για τη δυστυχία που μπορεί να προκαλούν στους άλλους. Όμορφη ζωντανή μουσική, από ακορντεόν και μπαλαλάικα, σε συνδυασμό με ζωηρές και απλές φωνητικές συνθέσεις λαξεύουν τη συναισθηματική κατάσταση των ηρώων…» όλο το κείμενο

 

Texnesplus, 27/3/2017, Δημήτρης Χαλιώτης

12. «Μία ευφυής σκηνοθετική ανάγνωση ενός - άγνωστου στους περισσότερους - θεατρικού έργου του Τολστόι, που μας θυμίζει ότι όλα είναι ζήτημα ηθικής.H «Δύναμη του σκότους» είναι μία παράσταση που αξίζει να δείτε κυρίαρχα για τον ευφυή τρόπο που έχει σκηνοθετηθεί από τη Σκότη και τις πολύ καλές ερμηνείες των ηθοποιών της…»
όλο το κείμενο

 

iapopsi.gr, 11/4/2017, Γιώργος Παπαγιαννάκης

13. «Ξεπερνώντας τη «διαπεραστικότητα» του τολστοικού μοραλισμού η σκηνοθεσία πειραματίζεται με τη σχέση σώματος – χώρου, την πλαστικότητα, τους ήχους, το βάθος, το φωτισμό δημιουργώντας μια αισθητική μεθερμηνεία ενός παροπλισμένου κειμένου και επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα τη δυναμική επανεκκίνηση του…» όλο το κείμενο

 

Theatercomments.gr, 21/2/2017, Σιλένα Μπατάγια

14. «Mια πτώση – όσο μεγάλη κι αν είναι – δεν αποκλείει την τελική εξύψωση, τη μετάνοια, την πραγματική και ολοκληρωτική αλλαγή. Άλλωστε αυτές οι τραγικές αντιφάσεις περικλείονται μέσα στο μεγαλείο της ανθρώπινης ψυχής …Η παράσταση της Ομάδας Νάμα, μας μεταφέρει το σκοτεινό σύμπαν του Τολστόι γεμάτο δολοπλοκίες, απληστία, δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης, άγνοια, ηθικό εκχυδαϊσμό…» όλο το κείμενο

 

Critics Point, 16/11/2017, Ηλίας Βλάχος

15. «Οι ηθοποιοί, κάτω από την καθοδήγηση των σκηνοθετών, υπηρέτησαν πειστικά την προβληματική του Τολστόι, ενώ κατάφεραν να αποδώσουν την πολυσημία και αντιφατικότητα των προσώπων που χαρακτηρίζουν το ανθρώπινο παράδοξο και καθιστούν ένα θεατρικό έργο, μεγάλο...» όλο το κείμενο

 

Εφημερίδα των συντακτών, 6/11/2017, Γρηγόρης Ιωαννίδης

16. «H τόλμη του επιχειρήματος είναι εξίσου μεγάλη: θέλει να φέρει στη σκηνή μια (σύγχρονη) κοινωνική πραγματικότητα, άγνωρη τόσο των πράξεών της όσο και της ηθικής τους βαρύτητας… Προχώρησε γι’ αυτό να κατακτήσει την πραγματικότητα του έργου με μεικτή τεχνική, με αφαίρεση κάθε περιττού, με χιούμορ και μπόλικη «χειροποίητη» θεατρικότητα ..Τελικά, η παράσταση δεν κάνει μόνο το έργο του Τολστόι να μοιάζει σημερινό. Κάνει μαζί και το πολυδιαφημισμένο «in-yer-face» θέατρο της Σάρα Κέιν, με τη φρίκη του, να μοιάζει λιγότερο σύγχρονο». όλο το κείμενο

 

Ημερόδρομος, 16/10/2017, Δημήτρης Τσατσούλης

17. «Αν και η υπόθεση του έργου είναι αναντίρρητα σκοτεινή ομολογώ ότι απόλαυσα τα σκηνοθετικά παιχνιδίσματα που ξεπηδούσαν από διαφορετικούς σκηνικούς κώδικες και έδιναν πραγματικό αισθητικό χρώμα στην παράσταση». όλο το κείμενο

 

Palmografos.com, 5/11/2017, Νίκος Μπατσικανής

18. «Με τις επιλογές αυτές, το βάρος της παράστασης επικεντρώθηκε στην ανάδειξη των ακραίων χαρακτήρων του έργου, εγχείρημά το οποίο στέφθηκε από επιτυχία, καθώς οι δύο συνεργάτες ευτύχησαν και στην επιλογή ταλαντούχων ηθοποιών, για να ερμηνεύσουν τους ρόλους…Με κυρίαρχο στοιχείο τη σύμβαση, αντί του νατουραλισμού, όπως θα περίμενε κάποιος, μιας και η υπόθεση εκτυλίσσεται σε κάποιο χιονισμένο, ρώσικο χωριό, όλοι κατάφεραν να αποδώσουν την ατμόσφαιρα εποχής και περιοχής, αλλά η παράσταση να γίνεται και «πανηγύρι», όταν απαιτείτο, στιγμές κατά τις οποίες οι ηθοποιοί κινήθηκαν -σκηνοθετημένοι αναλόγως- ως ομάδα, μιμούμενοι φωνές ζώων, παίζοντας όργανα και αλλάζοντας συνεχώς το σκηνικό. Θεωρώ πως η ματιά της πολύ-σπουδαγμένης και ταλαντούχας Ελένης Σκότη και του συνεργάτη της Γιώργου Χατζηνικολάου υπήρξε διεισδυτική, ώστε να παρουσιάσουν μια διαχρονική και οικουμενική τραγωδία, κάτι που κατάφεραν απολύτως». όλο το κείμενο

  

Αθηνόραμα, 16/11/2017, Τώνια Καράογλου

19. «Κι όμως, από αυτό το άκρως δραματικό έργο προέκυψε μια παράσταση με θεατρικότητα, παιγνιώδη διάθεση, ακόμη και χιούμορ, που παραμέρισε τη ρεαλιστική γραμμή ερμηνείας, χωρίς να προδώσει την ουσία. Η υποκριτική διακρίνεται από υποδόριο χιούμορ, ο κινησιολογικός κώδικας αποτυπώνει συχνά την ψυχολογία της στιγμής ή φωτίζει ένα δραματικό πρόσωπο, υποκαθιστώντας την ανάγκη να χρησιμοποιηθούν ρεαλιστικά στοιχεία, η εικόνα καθορίζεται μονάχα από ένα σύνολο μαύρων γεωμετρικών όγκων που διαμορφώνουν τους χώρους και τα σκηνικά αντικείμενα… Οι στιγμές της πολυφωνίας και η ομαδικότητα από την οποία γεννιέται η δράση είναι από τα ωραία στοιχεία της παράστασης, όπως και κάποιες άλλες λεπτομέρειες, π.χ. τα κοστούμια που, χωρίς να είναι εποχής, φέρουν ρωσικά φολκλόρ στοιχεία… Η Αγορίτσα Οικονόμου στο ρόλο της –απολύτως χειριστικής– Ματριόνα και ο Γιώργος Παπαγεωργίου (Νικήτας) είναι απολαυστικοί και επιδεικνύουν σημαντική εκφραστική γκάμα, όμως και οι υπόλοιποι καταλήγουν σε καλές ερμηνείες». όλο το κείμενο

 

Βαθμολόγησαν:

Λουΐζα Αρκουμανέα (lifo)

επισκέπτες κριτικής Κάτιας Σωτηρίου

Μανώλης Βαμβούνης (Gkoultoura.gr)

Τώνια Καράογλου (Αθηνόραμα)

ΚΟΙΝΟ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑΤΟΣ

ΚΟΙΝΟ all4fun.gr

- καλύτερη παράσταση της χρονιάς

 

 

πήγαινε πίσω
στη σελίδα της παράστασης

on line αγορά
ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
"Η δύναμη του σκότους" στο Σύγχρονο Θέατρο

κρατήσεις θέσεων: 210 5138067
                                   

(στα κινητά κλήση με ένα κλικ στο νούμερο αυτό)

 

Copyright © 2005 Epikolono theatre. All rights reserved - Terms and Conditions - Designed by MOZAIK
συμμετοχή στο
design και την τελική και συνεχή επιμέλεια έχει ο Γιώργος Χατζηνικολάου